Abstract
גלית דוכן וענת כהן מראות במאמרן כיצד רשת הטוויטר יכולה להעצים למידה דינמית. הן מתארות שישה שבועות שבהם ליווה טוויטר את שיעורי הביולוגיה, ומראות כיצד שימוש נבון בערוץ זה אפשר למורה לבסס את הדיאלוג בינו לבין תלמידיו, להעצים את מעורבות הלומדים בתהליך הלמידה, לשתף בחומרי למידה ולתת משוב מידי שיש בו כדי לתרום לתחושת שייכות לקהילת למידה, בייחוד ברגעים שבהם נזקקים הלומדים לסיועו של המורה. המחקר מדגים כיצד השילוב בין מסר טקסטואלי קצר וקובצי מדיה תומך בלמידה פנים אל פנים ומשפר את ההוראה מבחינה פדגוגית-ארגונית שיפור רב. כמו כן החוקרות מראות כיצד האינטראקציה בטוויטר מאפשרת למורים לאמוד קשיים של תלמידים ולהבחין בתלמידים שאינם משתתפים בכיתה אך מיטיבים להתבטא ברשת. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Usage characteristics of Twitter as a tool in the learning process |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | ?חומות החינוך נפלו ברשת |
Subtitle of host publication | מורים, תלמידים ורשתות חברתיות |
Editors | ברוך שוורץ, חננאל רוזנברג, קריסטינה אסטרחן |
Place of Publication | תל-אביב |
Publisher | מכון מופ"ת |
Pages | 124-144 |
Number of pages | 21 |
ISBN (Print) | 9789655301359 |
State | Published - 2017 |
Keywords
- הוראה ולמידה מתוקשבות
- Teacher-student relationships
- Computer-assisted instruction
- תלמידים
- למידה
- School children
- מורים ותלמידים
- Learning
- Teachers
- טויטר
- שיתוף מידע וידע
- מורים
IHP Publications
- ihp
- טויטר
- למידה
- Learning
- שיתוף מידע וידע
- מורים ותלמידים
- Teacher-student relationships
- הוראה ולמידה מתוקשבות
- Computer-assisted instruction
- מורים
- Teachers
- תלמידים
- School children