TY - BOOK
T1 - מקורו של מעשה האמנות
AU - הידגר, מרטין
A2 - אלדמע, חגית
A2 - טננבאום, אדם
A2 - סבריאגו, ניב
A2 - רונן, רות
N1 - בשער גם: אוניברסיטת תל אביב ; Shpilman Institute for Photography.
PY - 2017
Y1 - 2017
N2 - "מקורו של מעשה האמנות מאת מרטין היידגר (גרמניה, 1935) הוא חיבור מכונן במחשבה המערבית על האמנות שאחרי המודרניזם ומהווה כשלעצמו עדות לקרעים ולקווי התפר במחשבה זו. מצד אחד מדובר בחיבור שאליו מתנקזת ההיסטוריה מימי יוון דרך אנט והגל ועד ניטשה, אך מצד אחר החיבור של היידגר הוא גם קו פרשת מים בין ההיסטוריה הזו לבין המחשבה על האמנות החל מן המחצית השנייה של המאה ה-20. 'הדבר', 'אדמה ועולם', 'הנעליים של ואן-גוך', 'המקדש היווני', 'צורה ותוכן', 'מפתח', 'ריב' - אלה הם מילים, ביטויים, מונחים שחלחלו לתוך השיח האמנותי ולתוך ההגות על אודות האמנות. אך לא רק זאת, על אלה נוסף גם האופן שבו ניגש היידגר לאמנות (גם בחיבורים אחרים שלו על השירה של הלדרלין ועל אמנות מודרנית מרילקה עד קלי והקוביזם) כמקום שבו מתרחשת אמת, כמקום שבו נחצו כל הצמדים המסורתיים בין סובייקט לאובייקט, בין צורה לתוכן, בין מבנה למשמעות. החיבור של היידגר מטלטל את הדרכים השגורות להבנת האמנות ומבהיר את מהות כוחה, שלא פוחתת לרגע, ומאפשר לשאול ולחזור את השאלה המתחייבת מאז הכריז הגל לפני כמעט 200 שנה על מותה של האמנות: "האם האמנות עודנה נתיב מהותי והכרחי להתרחשותה של האמת החיונית ל'היות-שם' ההיסטורי, או שמא האמנות כבר אינה כזאת?" - כריכה אחורית
AB - "מקורו של מעשה האמנות מאת מרטין היידגר (גרמניה, 1935) הוא חיבור מכונן במחשבה המערבית על האמנות שאחרי המודרניזם ומהווה כשלעצמו עדות לקרעים ולקווי התפר במחשבה זו. מצד אחד מדובר בחיבור שאליו מתנקזת ההיסטוריה מימי יוון דרך אנט והגל ועד ניטשה, אך מצד אחר החיבור של היידגר הוא גם קו פרשת מים בין ההיסטוריה הזו לבין המחשבה על האמנות החל מן המחצית השנייה של המאה ה-20. 'הדבר', 'אדמה ועולם', 'הנעליים של ואן-גוך', 'המקדש היווני', 'צורה ותוכן', 'מפתח', 'ריב' - אלה הם מילים, ביטויים, מונחים שחלחלו לתוך השיח האמנותי ולתוך ההגות על אודות האמנות. אך לא רק זאת, על אלה נוסף גם האופן שבו ניגש היידגר לאמנות (גם בחיבורים אחרים שלו על השירה של הלדרלין ועל אמנות מודרנית מרילקה עד קלי והקוביזם) כמקום שבו מתרחשת אמת, כמקום שבו נחצו כל הצמדים המסורתיים בין סובייקט לאובייקט, בין צורה לתוכן, בין מבנה למשמעות. החיבור של היידגר מטלטל את הדרכים השגורות להבנת האמנות ומבהיר את מהות כוחה, שלא פוחתת לרגע, ומאפשר לשאול ולחזור את השאלה המתחייבת מאז הכריז הגל לפני כמעט 200 שנה על מותה של האמנות: "האם האמנות עודנה נתיב מהותי והכרחי להתרחשותה של האמת החיונית ל'היות-שם' ההיסטורי, או שמא האמנות כבר אינה כזאת?" - כריכה אחורית
M3 - ספר
SN - 9789650208417
T3 - קו אדום כהה
BT - מקורו של מעשה האמנות
PB - הוצאת הקיבוץ המאוחד
CY - בני ברק
ER -