Abstract
מטרה: לבחון האם ללמד תלמידים שיטה אחת או מספר שיטות לפיתרון אי-שוויונים מהמעלה השניה. נבדקים: 20 תלמידי כיתה י'. שיטה וכלי מחקר: התלמידים למדו, בסדר משתנה, שלוש שיטות שונות לפיתרון אי-שוויונים מהמעלה השניה: גראפית, טבלת סימנים וקישורים לוגיים. לאחר שלמדו את כל שלוש השיטות נערך מבחן אשר בחן את השימוש בשיטות השונות. מן הממצאים: כמעט כל התלמידים פתרו נכונה את האי-שוויונים. רובם ציינו כי הם מעדיפים שיציגו בפניהם מספר שיטות. השיטה בה הרבו להשתמש במיוחד היתה השיטה הגראפית. רוב התלמידים העדיפו את השיטה אותה למדו ראשונה.
Original language | English |
---|---|
Pages (from-to) | 37-50 |
Journal | Focus on Learning Problems in Mathematics |
Volume | 28 |
State | Published - 2006 |
Keywords
- פתרון בעיות
- בתי ספר תיכוניים
- מתמטיקה (הוראה)
- שיטות הוראה