Abstract
"אחריות חברתית" היא כינוי לתפיסה לפיה תאגידים עסקיים צריכים לפעול לא רק בהתאם לשיקולים עסקיים-מסחריים צרים, אלא גם בהתאם לשיקולים "חברתיים" או "מוסריים". לדוגמה בקונטקסט של ימינו, תאגיד "אחראי חברתית" או "אתי" יימנע ממעורבות בהפרת זכויות עובדים וזכויות אדם, יצמצם את פגיעתו באיכות הסביבה, ירבה בפעילות פילנטרופית, יפגין הגינות עסקית ושקיפות וכיו"ב, גם אם חישוב כלכלי צר מורה אחרת. המאמר מתאר ומסביר את היווצרות האידאולוגיות של "אחריות חברתית" בהקשר היסטורי-חברתי. למרות מגמת הדה-פוליטיזציה של "האחריות החברתית", מדובר כמובן בתופעה פוליטית ביותר, לא רק משום שהיא קשורה בחלוקת משאבים, אלא גם בגלל הזיקה שלה לאחת מהשאלות הפוליטיות העקרוניות ביותר בזמנים המודרניים, והיא שאלת הליגטימציה של הסדר הקפיטליסטי עצמו. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Corporate Responsibility: From Ethics to Strategy |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 12-16 |
Number of pages | 5 |
Journal | חברה: כתב עת סוציאל-דמוקרטי |
Volume | 45 |
State | Published - 2010 |
IHP Publications
- ihp
- Corporations
- Social responsibility of business
- United States -- Social conditions