מ"אחריות חברתית" ל"אתיקה של עסקים": מבט היסטורי על אחריות חברתית של תאגידים

Translated title of the contribution: Corporate Responsibility: From Ethics to Strategy

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

"אחריות חברתית" היא כינוי לתפיסה לפיה תאגידים עסקיים צריכים לפעול לא רק בהתאם לשיקולים עסקיים-מסחריים צרים, אלא גם בהתאם לשיקולים "חברתיים" או "מוסריים". לדוגמה בקונטקסט של ימינו, תאגיד "אחראי חברתית" או "אתי" יימנע ממעורבות בהפרת זכויות עובדים וזכויות אדם, יצמצם את פגיעתו באיכות הסביבה, ירבה בפעילות פילנטרופית, יפגין הגינות עסקית ושקיפות וכיו"ב, גם אם חישוב כלכלי צר מורה אחרת. המאמר מתאר ומסביר את היווצרות האידאולוגיות של "אחריות חברתית" בהקשר היסטורי-חברתי. למרות מגמת הדה-פוליטיזציה של "האחריות החברתית", מדובר כמובן בתופעה פוליטית ביותר, לא רק משום שהיא קשורה בחלוקת משאבים, אלא גם בגלל הזיקה שלה לאחת מהשאלות הפוליטיות העקרוניות ביותר בזמנים המודרניים, והיא שאלת הליגטימציה של הסדר הקפיטליסטי עצמו. (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionCorporate Responsibility: From Ethics to Strategy
Original languageHebrew
Pages (from-to)12-16
Number of pages5
Journalחברה: כתב עת סוציאל-דמוקרטי
Volume45
StatePublished - 2010

IHP Publications

  • ihp
  • Corporations
  • Social responsibility of business
  • United States -- Social conditions

Cite this