TY - BOOK
T1 - היפוכו של אחד
AU - דה לוקה, ארי
A2 - כהן, אורי ש
N1 - רומן.
PY - 2006
Y1 - 2006
N2 - "בכל מעבר דירה כיוון אבא שלי את מיטתו מחדש, שרגליו יהיו אל הווזוב. זה היה כיווּן השינה שלו". וכמי שנולד למרגלות הווזוב, דב לוקה "עשוי מהר געש". 'היפוכו של אחד': בניגוד למתמטיקה, שניים בספר הזה אינם הכפלה של אחד. הם ניגודו, היפוכו של אחד ושל בדידותו - הם דבר שונה לגמרי ממצבו של אחד. זהו ספר אוטוביוגרפי, שבו מי שאילף את עצמו להיות אחד בודד, להיות זר ולא-שייך ולגונן בקנאות על המסגרת הפרטית שלו, חוֿוה שורת אירועים של שניים, של יחד", אף כי יחד מרוסק, מגומגם, ארעי. הקטעים הנפרדים-כביכול יוצרים טקסט אחד, ועם זאת שבור, מינימליסטי, שמחברו צועד בשפלה של הפרוזה כמי שמורגל בהליכה של מפטס-הרים. זהו "מפל מבריק ומרהיב מהררי השירה אל מישורי הפרוזה". דומה שאין לדה לוקה מתחרה ביכולת הדימויים המופלאה שלו, ובכישרון עוצר-הנשימה לדלות עולם לא-צפוי וכה משמעותי מפרט זעיר אחד. על רקע תקופת חייו של דה לוקה כפועל פשוט באתרי-בנייה, כסבל, כחבר בתנועת "מאבק מתמשך"; על רקע חוויותיו כצעיר בשנים המוּבסוֿת של התקוממות הצעירים באיטליה נגד כל הכוחות הממוסדים, יחד עם הפועלים ובתמיכת תושבי השכונות; על רקע הדיכאון שבא אחר-כך, והתנדבותו של דה לוקה לשירות הומני בטנזניה; על רקע חוויותיו כמטפס הרים נועז ומסתכן - מסופרים כאן אירועים של ההפך-מאחד, של אהבות, ותשוקות, ואחווֿת קצרות-מועד. כל המצבים בספר הולכים בעקבות תשוקה, שכדי להיענות לה, היה צריך גם להבליע אותה, או להניח עליה רגל ולרמוס אותה. האנרגיה האירוטית מוסטת לזו של טיפוס הרים, ולזו של מהפכנים.
AB - "בכל מעבר דירה כיוון אבא שלי את מיטתו מחדש, שרגליו יהיו אל הווזוב. זה היה כיווּן השינה שלו". וכמי שנולד למרגלות הווזוב, דב לוקה "עשוי מהר געש". 'היפוכו של אחד': בניגוד למתמטיקה, שניים בספר הזה אינם הכפלה של אחד. הם ניגודו, היפוכו של אחד ושל בדידותו - הם דבר שונה לגמרי ממצבו של אחד. זהו ספר אוטוביוגרפי, שבו מי שאילף את עצמו להיות אחד בודד, להיות זר ולא-שייך ולגונן בקנאות על המסגרת הפרטית שלו, חוֿוה שורת אירועים של שניים, של יחד", אף כי יחד מרוסק, מגומגם, ארעי. הקטעים הנפרדים-כביכול יוצרים טקסט אחד, ועם זאת שבור, מינימליסטי, שמחברו צועד בשפלה של הפרוזה כמי שמורגל בהליכה של מפטס-הרים. זהו "מפל מבריק ומרהיב מהררי השירה אל מישורי הפרוזה". דומה שאין לדה לוקה מתחרה ביכולת הדימויים המופלאה שלו, ובכישרון עוצר-הנשימה לדלות עולם לא-צפוי וכה משמעותי מפרט זעיר אחד. על רקע תקופת חייו של דה לוקה כפועל פשוט באתרי-בנייה, כסבל, כחבר בתנועת "מאבק מתמשך"; על רקע חוויותיו כצעיר בשנים המוּבסוֿת של התקוממות הצעירים באיטליה נגד כל הכוחות הממוסדים, יחד עם הפועלים ובתמיכת תושבי השכונות; על רקע הדיכאון שבא אחר-כך, והתנדבותו של דה לוקה לשירות הומני בטנזניה; על רקע חוויותיו כמטפס הרים נועז ומסתכן - מסופרים כאן אירועים של ההפך-מאחד, של אהבות, ותשוקות, ואחווֿת קצרות-מועד. כל המצבים בספר הולכים בעקבות תשוקה, שכדי להיענות לה, היה צריך גם להבליע אותה, או להניח עליה רגל ולרמוס אותה. האנרגיה האירוטית מוסטת לזו של טיפוס הרים, ולזו של מהפכנים.
M3 - ספר
T3 - הספריה החדשה למנויים, 2006
BT - היפוכו של אחד
PB - הקיבוץ המאוחד
CY - בני ברק
ER -