תרומת תולדות החינוך הבלתי-פורמלי של הנוער בישראל למדיניות התחום בארץ ובעולם: דגם בלתי-פורמלי מבוסס מחקר היסטורי, כולל וגמיש ביישום

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

חקר החינוך הבלתי-פורמלי בעולם ובישראל, העוסק בעיקר בנוער, הוא תחום לוקה בחסר ובכלל זה בעצם הגדרות התחום, שהן על פי רוב על דרך השלילה. המאמר מציע דגם כולל של החינוך הבלתי-פורמלי היהודי בגולה והארץ ישראלי והישראלי מימי היישוב ועד ימינו, גמיש ובר התאמה למסגרותיו ולזמניו השונים, שישלים את החסר ויתוסף לדגמים הקיימים. הדגם מוצע על סמך מחקר היסטורי-חינוכי מדוקדק, שיתרום, כמקובל בתולדות החינוך, לעיצוב המדיניות בתחום. המאמר נסמך על התפתחות הבירוקרטיה והרגולציה של התחום מ"לשכת הנוער" של מחלקת החינוך היהודית מימי היישוב ל"מחלקת הנוער" ו"אגף הנוער" במשרד החינוך של מדינת ישראל ועד "מנהל חברה ונוער" במשרד זה.
Original languageHebrew
Pages (from-to)67-99
Number of pages33
Journalדור לדור: קבצים לחקר תולדות החינוך היהודי בישראל ובתפוצות
Volumeמ"ט
StatePublished - 2015

IHP Publications

  • ihp
  • Compensatory education
  • Education -- History
  • Youth
  • Youth movements
  • Youth movements, Jewish
  • חינוך -- היסטוריה
  • חינוך משלים
  • נוער
  • תנועות נוער
  • תנועות נוער יהודיות

Cite this