תרומתן של התנסויות בגיל ההתבגרות למסוגלות העצמית לשלב בין תפקידי עבודה ומשפחה: מחקר משולב

איריס חזקיה, רחל גלי צינמון

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מחקר משולב זה מתמקד בבחינת תרומתן של התנסויות עבר בשילוב תפקידים להתפתחותה של המסוגלות העצמית לשלב בין תפקידי עבודה ומשפחה בעתיד על פי התאוריה הקוגניטיבית-חברתית לקריירה (Lent, Brown, & Hackett, 1994; 2000). אוכלוסיית המחקר כללה 599 מבוגרים צעירים ישראלים שהשתתפו בחלק הכמותי של המחקר ו-13 מבוגרים צעירים בטווח הגילים בין 24 ל-26 שרואיינו בחלק האיכותני. ניתוחי שונות מראים את תרומתן של ההתנסויות בגיל ההתבגרות להתפתחותה של המסוגלות העצמית לשלב בעתיד בין תפקידי עבודה ומשפחה. צעירים ששילבו תפקידים חברתיים רבים בגיל הנעורים דיווחו על הרמה הגבוהה ביותר של מסוגלות עצמית. הראיונות עומדים על מקורותיה של מסוגלות זו: המשתתפים תיארו את התנסויותיהם בגיל הנעורים ואת התנסויותיהם בהווה ובצבא כבעלות משמעות בפיתוח תחושת המסוגלות העצמית. כמו כן זיהו המשתתפים מקורות ייחודיים לפיתוחה של המסוגלות העצמית כתמיכה משפחתית וגישה אופטימית לחיים. הממצאים נדונים מתוך דיון בתוצאות המחקר והפרקטיקה. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)466-493
Number of pages28
Journalהייעוץ החינוכי
Volume20
StatePublished - 2017

IHP Publications

  • ihp
  • Career development
  • Character
  • Self-efficacy
  • Sex
  • Work and family
  • Young adults
  • Youth
  • מגדר
  • מסוגלות עצמית
  • נוער
  • עבודה ומשפחה
  • צעירים
  • קריירה
  • תכונות בני אדם (פסיכולוגיה)

Cite this