תקציר נייר עמדה בנושא: תפקידם של מרפאים בעיסוק בהתערבות בילדים, נוער ומבוגרים עם אבחנות של הפרעות נוירו-התפתחותיות (Neurodevelopmental disorder-NDD): הפרעת למידה ספציפית (SLD), הפרעת קשב ופעלתנות יתר (ADHD), הפרעה התפתחותית בקואורדינציה (DCD)

יונת יבזורי, שמעונה לב-און, רותי טראוב בר אילן, נופר גרינבלט, מירי טל-סבן, מרגלית פדה, לימור רוזנברג, שני שפע, כנרת שרפי

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מטרת מסמך זה היא להביא לידיעת הציבור ולידיעתם של קובעי המדיניות את תפקידם הייחודי של מרפאים בעיסוק בתחום האבחון והטיפול בילדים, בנוער ובמבוגרים עם אבחנות של NDD בדגש על הפרעת למידה סצפיפית SLD, הפרעת קשב ופעלנות יתר ADHD והפרעה התפתחותית בקואורדינציה DCD ולעורר את מודעותם לתרומה הייחודית של המקצוע למען אנשים אלו. מסמך זה מרחיב ניירות עמדה במקצוע שפורסמו בעבר הנוגעים להתערבות של ריפוי בעיסוק בילדים, מתבגרים ומבוגרים עם ליקוי למידה. הפרעת קשב ופעלונות יתר, הפרעה התפתחותית בקואורדינציה ונגישות בהשכלה גבוה. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)H10-H12
Journalכתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק
Volume31
Issue number1
StatePublished - 2022

IHP Publications

  • ihp
  • הנחיות קליניות
  • ריפוי בעיסוק
  • Occupational therapy
  • נוירופסיכולוגיה
  • Neuropsychology
  • הפרעות קשב וריכוז עם או בלי היפראקטיביות
  • Attention-deficit hyperactivity disorder
  • לקות קואורדינציה (DCD)
  • התפתחות שכלית

Cite this