תפיסות OOP עמומות: הרחבה ו/או הצרה של מושגי יסוד

רונית שמלו, נוע רגוניס, דוד גינת

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

המאמר מציג נקודת מבט חדשה אודות תפיסות עמומות של סטודנטים בפרדיגמה המונחית עצמים (oop). במחקר שנערך בקרב 120 סטודנטים לתואר ראשון במכללה להנדסה, בקורס OOP ראשון שלהם, נמצאו קשיים ותפיסות מוטעות במגוון מונחים ומושגי יסוד. הניתוח שלנו חשף תופעה חוזרת של תפיסות OOP עמומות, הנובעות מהרחבה וצמצום של תכונות המושגים הבסיסיים. לומדים מתחילים נטו להרחיב ו/או לצמצם לא רק מונחים כמו מחלקה (class) ועצם (object) אלא גם מונחים כמו סטטי (static), מופע (instance) וגישה (access). אנו מציעים סיווג מפורט של הממצאים שלנו, במבנה היררכי לפי קטגוריות, ודנים במאפיינים הקוגניטיביים של מבנה זה. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)ינואר 2013
Journalהבטים בהוראת מדעי המחשב
StatePublished - 2013

IHP Publications

  • ihp
  • College students
  • Computers -- Study and teaching
  • Object-oriented programming (Computer science)
  • גישת האובייקטים (מחשבים)
  • מחשבים -- לימוד והוראה
  • סטודנטים

Cite this