Abstract
"מה קורה לתכנית לימודים בדרך הארוכה מהתגבשות הרעיון הלימודי וההחלטה עליה ברמה ארצית, דרך תרגומה לחומר לימודי, תפיסתה בעיני המורים והפעלתה בכתות, עד התנסות התלמידים בה. בשאלות אלה עוסק הספר. נדונה בו, אמנם, תכנית לימודים אחת בביולוגיה, אך הקורות אותה מאפיינות תחומי לימוד רבים אחרים. הספר סוקר את המגמות בפיתוח תכניות לימודים בישראל מאז שנות ה-60, ומציג כיווני התפתחות בהווה. נעשה בו ניסיון להתיחס לשאלה, המטרידה מקבלי החלטות וחינוכאים רבים, והיא - כיצד יתכן שלמרות המשאבים העצומים שהושקעו בתכניות הלימודים החדשות, קשה למדי להצביע על שינוי מהותי בתחומי הלימוד השונים בעשיה היומיומית. המתעניינים בהיבטים השונים של תהליך החינוך - מורים, מנהלי בתי-ספר, צוותי פיתוח והערכת תכניות לימודים, סטודנטים במכללות למורים ובחוגי החינוך והאוניברסיטאות, ואחרים - יגלו ללא ספק עניין בנושאים שבהם מטפל הספר." --
Original language | Hebrew |
---|---|
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | יחדיו |
Number of pages | 148 |
State | Published - 1988 |
ULI Keywords
- uli
- Curriculum planning -- Israel
- Education -- Israel