Abstract
המחקר מתמקד בילדים בעלי לקות שפה ספציפית. הרבה מהקשיים השפתיים של ילדים אלה קשורים להפקה והבנה של פעלים. השערת המחקר היא שייתכן שקשיים אלה נובעים מקושי ברכישה, אחסון או שליפה של התכונות הלקסיקליות של פעלים מתוך הלקסיקון המנטאלי. המחברים החליטו להתמקד בארבע תכונות לקסיקליות המתייחסות להיבט המבני של השימוש בפועל, והן: מספר הארגומנטים, מספר האפשרויות המבניות, מבנה תמאטי, וסוגי משלימים משפטיים. הבחירה במשתנים אלה התבססה על ממצאים ממחקרים קודמים אשר מצביעים על חשיבותם בתהליכי הבנה והפקה של משפטים אצל דוברים בכלל, ואצל ילדים בעלי לקות שפה ספציפית בפרט. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 30-38 |
Number of pages | 9 |
Journal | שפה ומוח |
Volume | 6 |
State | Published - 2007 |
IHP Publications
- ihp
- Children
- Grammar, Comparative and general -- Verb
- Language disorders