תכונות לקסיקליות של פעלים בשפה של ילדים עם ובלי לקות שפה ספציפית

נעמה קינן, נעמה פרידמן, ריצ'רד שורץ, לואיס שפירו

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המחקר מתמקד בילדים בעלי לקות שפה ספציפית. הרבה מהקשיים השפתיים של ילדים אלה קשורים להפקה והבנה של פעלים. השערת המחקר היא שייתכן שקשיים אלה נובעים מקושי ברכישה, אחסון או שליפה של התכונות הלקסיקליות של פעלים מתוך הלקסיקון המנטאלי. המחברים החליטו להתמקד בארבע תכונות לקסיקליות המתייחסות להיבט המבני של השימוש בפועל, והן: מספר הארגומנטים, מספר האפשרויות המבניות, מבנה תמאטי, וסוגי משלימים משפטיים. הבחירה במשתנים אלה התבססה על ממצאים ממחקרים קודמים אשר מצביעים על חשיבותם בתהליכי הבנה והפקה של משפטים אצל דוברים בכלל, ואצל ילדים בעלי לקות שפה ספציפית בפרט. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)30-38
Number of pages9
Journalשפה ומוח
Volume6
StatePublished - 2007

IHP Publications

  • ihp
  • Children
  • Grammar, Comparative and general -- Verb
  • Language disorders

Cite this