Abstract
"מינהל החינוך" הינו תחום ידע יישומי, אשר קיבל לגיטימציה אקדמית ועומד בזכות עצמו. בדומה לתחומי מחקר יישומיים אחרים, הוא מאופיין בגבולות מעורפלים ובסיס ידע שאינו קוהרנטי מאז היווסדו בסוף המאה ה-19 (Pounder & Johnson, 2007; Ribbins, 2006). האפיסטמולוגיה של תחום מינהל החינוך, מטרותיו וגבולותיו נדונו בהרחבה בעולם בעשורים האחרונים. מאחר שהתחום התפתח באפן שונה בהקשרים לאומיים וחברתיים שונים, עולה השאלה מהו רוחב היריעה של המחקר בתחום בארץ. בהסתמך על 12 ראיונות של חברי סגל אקדמי מאוניברסיטאות המחקר והמכללות לחינוך בישראל, השייכים לתחום מינהל החינוך, מציג המאמר תפיסות הנוגעות לטיב התיאוריה בתחום מינהל החינוך ובאשר לבסיס הידע שלו, למטרותיו ולגבולותיו. בנוסף לכך מפנה המאמר את תשומת הלב למתח שבין המכוונות התיאורטית לבין המכוונות הפרקטית, המשפיע על עיצוב תפיסותיהם של חברי התחום על אודות זהותו של תחום מינהל החינוך בישראל. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 365-395 |
Number of pages | 31 |
Journal | עיונים במינהל ובארגון החינוך |
Volume | 35 |
State | Published - 2017 |
IHP Publications
- ihp
- Knowledge and learning
- Knowledge, Theory of
- School management and organization
- ידע
- מנהל החינוך
- תאוריה ופרקטיקה
- תאוריית הידע