Abstract
מבדיקת תוצאות בחינות הבגרות של תלמידים ערבים במקצועות מדעיים, עולה כי ההישגים הלימודיים של תלמידים בבחינות אלה נמוכים בהשוואה להישגי תלמידים בחברה היהודית. המחקר הנוכחי נובע מהתייחסות עדכנית לרמה הקוגנטיבית בפועל של התלמידים, הידועה בקשריה ליכולת היישום של סכמות חשיבה גבוהות, דוגמת החשיבה המופשטת. במחקר נבדק אם תוכנית ההתערבות משפרת את הישגי התלמידים בהשוואה ללימוד התכנים בדרך המסורתית, המוצעת על-ידי מנהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | על אירוח והיענות (קובץ בעריכת אמל ג'מאל) |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | מכון וולטר ליבך לחקר הדו-קיום היהודי-ערבי |
Pages | 159-179 |
Number of pages | 21 |
ISBN (Print) | 9789659306008 |
State | Published - 2023 |
IHP Publications
- ihp
- Academic achievement
- Developmental psychology
- Junior high school students
- Palestinian Arabs -- Education -- Israel
- People with social disabilities -- Education
- Science -- Study and teaching
- Thought and thinking
- cognition
- הישגים לימודיים
- התפתחות שכלית
- חשיבה מופשטת
- טיפוח החשיבה
- מדעים -- לימוד והוראה
- ערבים בישראל -- חינוך
- תוכניות התערבות חינוכיות
- תלמידים בחטיבת הביניים