Abstract
עם התפתחות תופעת OER - Open Educational Resources, משאבי למידה הפתוחים ברשת, החלו להופיע בספרות מודלים שונים המתייחסים לאופני השימוש במשאבים אלו. בין המרכזיים שבהם הוא מודל ארבעת ה-R-ים של Wiley. מחקרים שהתבססו על מודל זה מצאו כי אופן השימוש בעולם החינוך והאקדמיה הוא בעיקר שימוש חוזר ללא ביצוע שינויים (Reuse). לעומת הספרות הענפה בנושא בתחום החינוך, מעטה היא הספרות העוסקת באופן השימוש של מפתחי הדרכה בתעשייה במאגרים המכילים OER. מטרת מחקר זה לבחון את אופן השימוש של מפתחי למידה בתעשייה במאגרי OER, תוך הבחנה בין מאגרים "גדולים" ו"קטנים". מאגרים קטנים הם אלו שלא מיועדים בהכרח למטרות לימודיות, כגון יוטיוב וויקיפדיה. ממצאי המחקר מצביעים על כך שמפתחי הלמידה משתמשים כמעט אך ורק במאגרים "קטנים " ואופן השימוש שלהם שונה לחלוטין מהמוכר בספרות. בניגוד למתואר בספרות, אופני השימוש העיקריים של מפתחי הדרכה בתעשייה הם של Revise שימוש במשאב הלמידה תוך ביצוע שינויים בו ו-Remix - שילוב משאבי למידה שונים ליצירת תוצר חדש. את ההבדלים ניתן להסביר בעובדה שרוב הפריטים במאגרים ה"קטנים" משמשים כחומר גלם, המצריך עריכה והתאמה לפריט למידה כולל. במחקר זה נבחנו גם ההבדלים באופן השימוש בין שתי סוגי אוכלוסיות בתעשייה : מפתחי למידה ומנהלי ההדרכה . לא נמצאו הבדלים באופן השימוש בין שתי האוכלוסיות. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | OER Usage of Instructional Designers |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 10 (שבט תשע"ה, פברואר 2015), ע99-ע106 |
State | Published - 2015 |
IHP Publications
- ihp
- Databases
- Electronic information resources
- Internet searching
- Learning
- Training