Abstract
מחקרים רבים עושים שימוש בנתונים המתקבלים מאתרי מדיה חברתית לשם חיזוי תוצאות כלכליות לא-מקוונות, כגון מכירות. עם זאת, מחקרים שנערכו לאחרונה מצביעים על העובדה שנתונים אלו עשויים להיות כפופים למגבלות ולהטיות שונות אשר עלולות לפגוע בדיוק החיזוי. בה בעת, קבוצה הולכת וגדלה של מחקרים מראה כי מקור חדש של מידע מקוון - יומנים של מנועי חיפוש search engine logs - יכול לחזות תוצאות לא-מקוונות. מחברי המאמר חקרו את היחס בין שני מקורות המידע החשובים הללו בהקשר של חיזוי מכירות. תוך התמקדות בתעשיית הרכב, השתמשו באינדקס המקיף של גוגל, החולש על פורומים של דיונים באינטרנט, וכן בנתונים המתקבלים ממגמות חיפוש באינטרנט. מחברי המאמר מצאו כי הוספת נתונים ממגמות חיפוש למודלים המבוססים על מדיה חברתית, מודלים שהם פופולריים יותר כיום, משרתת באופן משמעותי את דיוק החיזוי. מחברי המאמר מצאו גם כי מודלי חיזוי המתבססים על נתוני מגמות חיפוש שעלותם נמוכה יותר, מספקים דיוק חיזוי שלכל הפחות אינו נופל מהדיוק של מודלי חיזוי המתבססים על נתונים ממדיה חברתית.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 34-48 |
Number of pages | 15 |
Journal | חידושים בניהול |
Volume | 3 |
State | Published - 2018 |
IHP Publications
- ihp
- Data mining
- Economic forecasting
- Electronic discussion groups
- Electronic information resources
- Information behavior
- Information retrieval
- Internet searching
- Marketing research
- Sales
- Social media
- Vehicles