שימוש בנתונים מפורומים ומחיפוש באינטרנט לצורך חיזוי מכירות של כלי רכב

תומר גבע, גל אסטרייכר-זינגר, ניר עפרון, יאיר שמשוני

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מחקרים רבים עושים שימוש בנתונים המתקבלים מאתרי מדיה חברתית לשם חיזוי תוצאות כלכליות לא-מקוונות, כגון מכירות. עם זאת, מחקרים שנערכו לאחרונה מצביעים על העובדה שנתונים אלו עשויים להיות כפופים למגבלות ולהטיות שונות אשר עלולות לפגוע בדיוק החיזוי. בה בעת, קבוצה הולכת וגדלה של מחקרים מראה כי מקור חדש של מידע מקוון - יומנים של מנועי חיפוש search engine logs - יכול לחזות תוצאות לא-מקוונות. מחברי המאמר חקרו את היחס בין שני מקורות המידע החשובים הללו בהקשר של חיזוי מכירות. תוך התמקדות בתעשיית הרכב, השתמשו באינדקס המקיף של גוגל, החולש על פורומים של דיונים באינטרנט, וכן בנתונים המתקבלים ממגמות חיפוש באינטרנט. מחברי המאמר מצאו כי הוספת נתונים ממגמות חיפוש למודלים המבוססים על מדיה חברתית, מודלים שהם פופולריים יותר כיום, משרתת באופן משמעותי את דיוק החיזוי. מחברי המאמר מצאו גם כי מודלי חיזוי המתבססים על נתוני מגמות חיפוש שעלותם נמוכה יותר, מספקים דיוק חיזוי שלכל הפחות אינו נופל מהדיוק של מודלי חיזוי המתבססים על נתונים ממדיה חברתית.
Original languageHebrew
Pages (from-to)34-48
Number of pages15
Journalחידושים בניהול
Volume3
StatePublished - 2018

IHP Publications

  • ihp
  • Data mining
  • Economic forecasting
  • Electronic discussion groups
  • Information behavior
  • Information retrieval
  • Marketing research
  • Sales
  • Social media
  • Vehicles
  • אחזור מידע
  • התנהגות אתור מידע
  • חיזוי כלכלי
  • חקר שווקים
  • כלי רכב
  • כריית מידע
  • מדיה חברתית
  • מידע ברשת האינטרנט
  • מכירות
  • קבוצות דיון ושיח באמצעות מחשבים

Cite this