שימוש בהגדרה מתמטית בתהליכי זיהוי פונקציה על-ידי סטודנטים להוראה

טלי נחליאלי, מיכל טבח

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

עבור מתמטיקאים הגדרות הן האמצעי היחיד לזיהוי עצמים מתמטיים. אולם כפי שהמחקר בחינוך מתמטי מראה, אין זה כך עבור תלמידים רבים. חקר המקרה שלפנינו מתחקה אחר תהליכי למידה בקרב סטודנטיות להוראת מתמטיקה, הלומדות פונקציות בהכשרתן כמורות לעתיד. לשם כך אימץ מחקר זה את המסגרת התקשורתית לחקר השיח. מחברות המאמר מעוניינות לענות על השאלה: אילו תהליכי למידה קשורים לשימוש בהגדרות לשם זיהוי עצמים מתמטיים? בייחוד, מהו מנגנון הלמידה המאפשר לתלמידים לדון בהגדרה ולאמצה כאבן הבוחן היחידה לזיהוי עצם נתון כפונקציה? הממצאים מדגימים תהליך שבמהלכו תלמידים מאמצים הגדרה מתמטית כמבחן יחיד לזיהוי עצם נתון כפונקציה. תהליך זה כולל פירוק ההגדרה למרכיביה ודיון בכל אחד מהם באמצעות מנגנון של קונפליקט תקשורתי.
Original languageHebrew
Pages (from-to)174-197
Number of pages24
Journalמחקר ועיון בחינוך מתמטי
Volume4
StatePublished - 2016

IHP Publications

  • ihp
  • Concepts
  • Definition (Philosophy)
  • Discourse analysis
  • Functions -- Mathematics
  • Language and languages
  • Learning
  • Mathematical ability
  • Mathematics -- Study and teaching
  • School children
  • Student teachers
  • הגדרה
  • המשגה
  • חקר השיח
  • חשיבה מתמטית
  • למידה
  • מתמטיקה -- לימוד והוראה
  • פונקציות (מתמטיקה)
  • פרחי הוראה
  • שפה ושפות
  • תלמידים

Cite this