שיח טיעוני כאמצעי לקידום ידע גיאומטרי של מורות כיתות א-ב בתוכנית הכשרה מקצועית: המקרה של פירמידה

הודא שאיב, מיכל טבח

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מחקר זה עסק בהוראה ולמידה של גיאומטריה, והתמקד בגוף פירמידה, תוך שימוש באוסף של דוגמאות ואי-דוגמאות טיפוסיות ואי-טיפוסיות לגוף זה. המחקר התבצע בתוכנית הכשרה מקצועית למורות למתמטיקה המלמדות בכיתות א-ב, במטרה לבחון אצל המורות, שימוש בשיח טיעוני בדיוני מליאה כאמצעי לקידום ידע גיאומטרי הדרוש להוראת צורות דו-ממדיות וגופים. במחקר השתתפו מורות כיתות א-ב אשר לקחו חלק בתוכנית הכשרה מקצועית שהתמקדה בקידום ידע המשתתפות לגבי צורות וגופים שונים. אחד המפגשים התמקד בגוף פירמידה. מחקר זה, בדק את ידע התוכן של המורות על הגוף פירמידה באמצעות מבחן ידע לפני ואחרי ההשתתפות בתוכנית ההכשרה. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)16-27
Number of pages12
Journalמספר חזק 2000
Volume31
StatePublished - 2020

IHP Publications

  • ihp
  • Discourse analysis
  • Geometry -- Study and teaching
  • Pyramids
  • Teachers
  • Teachers -- In-service training
  • Teachers -- Training of
  • Teaching
  • גיאומטריה -- לימוד והוראה
  • הכשרת מורים
  • התפתחות מקצועית -- מורים
  • חקר השיח
  • טיעון
  • ידע מקצועי -- מורים
  • פירמידות

Cite this