Abstract
המעבר המתמשך לצריכת חדשות מקוונת משנה את שוק העיתונות הוותיק והופך אותו לחלק משוק המדיה הדיגיטלית. מאמר זה סוקר את השינויים המרכזיים שחווים יצרני החדשות בשני העשורים האחרונים, ואת האתגרים המרכזיים העומדים בפניהם כיום מנקודת מבט עסקית ואקדמית. שינויים אלו כוללים שחקנים חדשים בשוק, המתווכים בין צרכני החדשות ליצרניה - פלטפורמות אגרגציה לתוכן חדשותי (למשל, Google News) ורשתות חברתיות הכוללות תעבורה רבה בנושאים חדשותיים. פלטפורמות אלו מייצרות לחברות העיתונות הזדמנויות להרחבת בסיס הצרכנים מחד, אך מצד שני מהוות תחליף לקריאת חדשות ישירות מיצרניה, ועשויות לאיים על שרידת חברות העיתונות הוותיקות. לאור השינויים בשוק, המודלים העסקיים ששימשו את חברות העיתונות מתעדכנים ומותאמים לעידן הדיגיטלי. הסקירה תדון בחומת התשלום, המודל העסקי המרכזי בשוק החדשות המקוון, ובאתגרים הכרוכים ביישומו המוצלח. בהמשך, תדון הסקירה באתגרים החברתיים הנובעים מן הדיגיטציה של צריכת חדשות, הכוללים התמודדות עם הפצה של חדשות כזב ברשת האינטרנט והתמודדות עם תופעת בועת הפילטר הנובעת מסינון אלגוריתמי של התוכן נחשפים קוראי החדשות המקוונות. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 10-21 |
Number of pages | 12 |
Journal | חידושים בניהול |
Volume | 7 |
State | Published - 2020 |
IHP Publications
- ihp
- Broadcast journalism
- Electronic information resources
- Electronic newspapers
- Internet searching
- Journalism
- חדשות (אמצעי התקשורת)
- מודלים עסקיים
- מידע ברשת האינטרנט
- עיתונות ועיתונאות
- עיתונים אלקטרוניים
- רשתות חברתיות