רפורמות העבר במערכת החינוך הישראלית: מה אפשר ללמוד מן ההיסטוריה על דוח דוברת?

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

כוח המשימה הלאומי לקידום החינוך בישראל מציע תוכנית כוללת ומקיפה ובה שורה של המלצות פדגוגיות, ארגוניות, מבניות ותקציביות, המכוונות להביא להבראתה ולקידומה של מערכת החינוך כדי שתשוה למערכות החינוך המתקדמות בעולם ואף תעלה עליהן. כוח המשימה אינו הוועדה הציבורית הראשונה בישראל שדנה בשינויים במערכת החינוך; אנו יודעים, שחלק ניכר מהמלצותינו הוצעו בעבר. אימצנו בלב שלם המלצות שגובשו על ידי אחרים כאשר סברנו כי יש בכך צורך. אמונתנו היא שכוחה של תוכנית זו, שהתגבשה ונכתבה לאחר תחקירים ודיונים מקיפים, הוא בתפיסה הכוללת שלה ובהיותה בנויה ברוח רפורמות מצליחות שנעשו במקומות אחרים בעולם. אנו מאמינים שהתכנית ניתנת ליישום וכי היא תשפיע מהותית על דמותה ואיכותה של מערכת החינוך - דוח דוברת, 2005. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationלקראת מהפכה חינוכית?
Subtitle of host publicationבעקבות כנס ון ליר לחינוך על יישום דוח דוברת
Editorsדן ענבר
Place of Publicationירושלים
Publisherהוצאת מכון ון ליר והוצאת הקיבוץ המאוחד
Pages35-59
Number of pages25
ISBN (Print)9650203206
StatePublished - 2006

Publication series

Nameסדרת מדיניות חינוך ופדגוגיה

IHP Publications

  • ihp
  • Education -- History
  • Educational change
  • Educational change -- Israel
  • Schools -- Decentralization
  • אוטונומיה בחינוך
  • ועדת דוברת לקידום החינוך
  • חינוך -- היסטוריה
  • רפורמה בחינוך, 1968
  • שינוי חינוכי

RAMBI Publications

  • rambi
  • Education -- Israel

Cite this