רפורמות בתכנון לימודים בחינוך הממלכתי והמאבק על הזהות

יהושע מטיאש, נעמה צבר-בן יהושע

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר בוחן את התמורות שחלו בעשור האחרון במדיניות תכנון הלימודים בישראל ואת מקורותיהן. את מקרי החקר לבחינה הזאת סיפקו המקצועות היסטוריה ואזרחות. המאמר מצביע על שורה של גורמים פנימיים - בתוך מערכת החינוך, וחיצוניים - בחברה ובמדינה, שהכשירו בהדרגה את המעבר ממדיניות של הומוגניזציה תרבותית ולגיטימציה של התרבות השלטת, להיענות הולכת וגוברת, אם כי מבוקרת, לצרכים תרותיים וחברתיים מגוונים ואף מנוגדים. מדיניות זו מבטאת היענות לשתי תביעות: לייצר סולידריות כלל-חברתית ובצדה לסייע ליחידים ולקהילות לפתח את זהותם האותנטית Refereed/Peer-reviewed
Original languageHebrew
Pages (from-to)84-108
Number of pages25
Journalמגמות: רבעון למדעי ההתנהגות
Volume43
Issue number1
StatePublished - 2004

IHP Publications

  • ihp
  • Civics -- Study and teaching
  • Collective memory
  • Education -- Curricula
  • Education -- Israel
  • History -- Study and teaching
  • Israel -- Social conditions
  • National characteristics, Israeli

Cite this