Abstract
המאמר נכתב על סדרת עבודות וידאו בשם 'חזרה גנרלית' שיצרה לוין עם אימה. סדרת הווידאו מורכבת משלושה עשר מסכים המראים רגעי מוות ואסון, מציגים תמונה שנראית כתצלום סטילס. כשהסרט מתחיל, הם מתעוררים לחיים, מתחילים לנוע ופועלים נגד כיוון הזמן, מן המוות אחורה. הסדרה מצולמת בהילוך אחורי ורותמת אפשרות שקיימת (למרבה הצער) רק בקולנוע: לחזור לרגע שעבר. שני המאמרים מאירים פנים שונות של הסדרה. מאמרה של לוין עוסק ביחס של העבודה אל המדיום ואל מה שמכונה "מות הקולנוע" . לוין ממקמת את העבודה הן ביחס לקולנוע מוקדם ואילם והן ביחס למעבר למדיה דיגיטלית. מאמרה של בן נפתלי נדרש לפרטים העדינים של העבודה ומתאר את שלל המרכיבים הסותרים שלה, מפרק את האפקט והאפקט שעומדים במרכזה.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 162-172 |
Number of pages | 11 |
Journal | גחליליות |
Issue number | 2 |
State | Published - 2020 |
IHP Publications
- ihp
- Video art
- אומנות וידאו
- לוין, אורי