קריאת מילים וקריאת מספרים משתמשות במנגנונים שונים: דיסוציאציות בין דיסנומריה לדיסלקסיה

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

האם תהליכי הקריאה של מילים ושל מספרים משתמשים באותם מנגנונים קוגניטיביים? בדקנו כאן את השאלה דרך הפריזמה של דיסוציאציות בין לקויות בקריאת מילים ללקויות בקריאת מספרים. אנו מדווחים על שתי נשים עם ליקוי סלקטיבי בקריאת מספרים, שקוראות מילים באופן תקין. בדיקה מפורטת של התפקוד שלהן הראתה שהליקוי שלהן בקריאת מספרים הוא ברכיבים שמעבדים את מבנה המספר: לשתיהן ליקוי בתת-הרכיב של הנתח הויזואלי שמחלק את המספר לשלשות, ולאחת מהן ליקוי נוסף במנגנון הפלט שיוצר את המבנה המילולי של המספר. למרות הליקוי הזה בעיבוד מבנה המספרים, היכולת שלהן לקרוא מילים תקינה לחלוטין, כולל היכולת לעבד את מבנה המילה (ניתוח מורפולוגי של מילה כתובה והרכבה מורפולוגית של מילה דבורה). (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)1-35
Number of pages35
Journalשפה ומוח
Volume13
StatePublished - 2019

IHP Publications

  • ihp
  • Cognition
  • Dyslexia
  • Language acquisition
  • Numbers
  • Reading
  • Reading disability
  • Word (Linguistics)
  • דיסלקציה
  • לקות קריאה
  • מיומנויות לשוניות
  • מילים
  • מספרים
  • קוגניציה
  • קריאה

Cite this