קסמו המערער של ה"דראג": תאטרון חוצה-מגדר במחנות שבויים ברוסיה במלחמת העולם הראשונה

Translated title of the contribution: The Disruptive Comforts of Drag: : (Trans)Gender Performances among Prisoners of War in Russia, 1914-1920

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

כשמונה וחצי מיליון חיילים נפלו בשבי במלחמת העולם הראשונה וישבו במחנות תקופות זמן ארוכות. אלון רחמימוב בוחן כאן תופעה מעניינת אחת מן החיים במחנות הללו ברוסיה: גברים שגילמו תפקידי נשים במחזות שהועלו על הבמות של תאטראות השבויים. במקרים מסוימים הוסיפו שחקנים אלה להתנהג כנשים ולזכות ביחס השמור לכוכבות גם מחוץ לבמה. האם הופעות אלה, שנקראות בעגה של ימינו הופעות "דראג", נועדו לסייע לשבויים להתגבר על תחושות חוסר-האונים ופגיעה בגבריות שפקדו אותם עם הנפילה בידי האויב? האם באו לחזק ולאשש את הסדר הקיים ואת ההבחנה הנוקשה בין המינים? או שמא היו בגדר חתירה תחת המהוגנות הבורגנית ועידוד לביטויים של ארוטיקה הומוסקסואלית?
Translated title of the contributionThe Disruptive Comforts of Drag: : (Trans)Gender Performances among Prisoners of War in Russia, 1914-1920
Original languageHebrew
Pages (from-to)106-117
Number of pages12
Journalזמנים: רבעון להיסטוריה
Volume98
StatePublished - 2007

Fingerprint

Dive into the research topics of 'The Disruptive Comforts of Drag: : (Trans)Gender Performances among Prisoners of War in Russia, 1914-1920'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this