Abstract
המאמר עוסק בדגשים ערכיים ודידקטיים במצעים ובמסמכי היסוד של תוכניות הלימודים של זרם העובדים בגני הילדים, בית הספר היסודי וכיתות ההמשך במקצועות הלימוד השונים, תוך התמקדות בערכי תנועת העבודה במקצועות הרוח, היהדות והחברה. המאמר מתייחס גם להתהוותן של תוכניות לימודים על הקיבוץ בכיתות ההמשך בתנועות הקיבוציות. בנוסף, המאמר דן במנגנוני ההגנה הקבוצתיים של זרם העובדים בתגובתו כלפי השואה בשנים 1943-1948: 'הכחשה' (איחור ומיעוט בתגובות), 'פיצול' (הרחקה לגולה) ו'נרקיסיזם לאומי'.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 27-94 |
Number of pages | 68 |
Journal | דור לדור: קבצים לחקר תולדות החינוך היהודי בישראל ובתפוצות |
Volume | ו' |
State | Published - 1994 |
IHP Publications
- ihp
- Compensatory education
- Education -- Curricula
- Education -- History
- Holocaust, Jewish (1939-1945) -- Public opinion
- Holocaust, Jewish (1939-1945) -- Study and teaching
- Kibbutzim -- Study and teaching
- Moral education
- Nationalism
- Social skills -- Study and teaching
- Working class