פרק 1: החינוך הערכי הפורמלי בבית הספר - תוכניות הלימודים ושיטות ההוראה של זרם העובדים

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר עוסק בדגשים ערכיים ודידקטיים במצעים ובמסמכי היסוד של תוכניות הלימודים של זרם העובדים בגני הילדים, בית הספר היסודי וכיתות ההמשך במקצועות הלימוד השונים, תוך התמקדות בערכי תנועת העבודה במקצועות הרוח, היהדות והחברה. המאמר מתייחס גם להתהוותן של תוכניות לימודים על הקיבוץ בכיתות ההמשך בתנועות הקיבוציות. בנוסף, המאמר דן במנגנוני ההגנה הקבוצתיים של זרם העובדים בתגובתו כלפי השואה בשנים 1943-1948: 'הכחשה' (איחור ומיעוט בתגובות), 'פיצול' (הרחקה לגולה) ו'נרקיסיזם לאומי'.
Original languageHebrew
Pages (from-to)27-94
Number of pages68
Journalדור לדור: קבצים לחקר תולדות החינוך היהודי בישראל ובתפוצות
Volumeו'
StatePublished - 1994

IHP Publications

  • ihp
  • Compensatory education
  • Education -- Curricula
  • Education -- History
  • Holocaust, Jewish (1939-1945) -- Public opinion
  • Holocaust, Jewish (1939-1945) -- Study and teaching
  • Kibbutzim -- Study and teaching
  • Moral education
  • Nationalism
  • Social skills -- Study and teaching
  • Working class

Cite this