פעילות מחקרית בקרב מורי המורים במכללות להכשרת מורים לאוכלוסייה הערבית בישראל

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מחקר זה נועד לבדוק את היקף הפעילות המחקרית של מורי מורים במכללות להכשרת מורים לאוכלוסייה הערבית בישראל, לבחון את עמדותיהם כלפי מחקר ואת הקשר בין מאפייניהם האישיים, מאפייני העבודה והעמדות שלהם כלפי מחקר לבין היקף פעילותם המחקרית. במחקר השתתפו 161 מורי מורים, שני ראשי מכללות ושני ראשי יחידות מחקר. הנתונים נספרו באמצעות שאלון אשר כלל שאלות סגורות ופתוחות וכן באמצעות ראיונות חצי מובנים. הממצאים מלמדים כי ההתפלגויות של מורי המורים בסוגים השונים של פעילויות המחקר שנבדקו מוטות שלילית; כי היקף הפעילות המחקרית שלהם מוגבל; וכי שיעור ניכר מהם לא ביצעו פעילות מחקרית כלשהי בשנתיים שקדמו לאיסוף הנתונים. נמצאו הבדלים בין המכללות בהיקף הפעילות המחקרית במגוון אינדיקטורים. עוד נמצא כי השכלה אקדמית, קביעות, דרגה, תפקיד מנהלי ועמדות כלפי מחקר תורמים באופן מובהק לניבוי היקף הפעילות המחקרית. הממצאים נידונו לאור ההבדלים בין המכללות במאפייני התרבות המחקרית ולאור הספרות הרלוונטית. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)32-62
Number of pages31
Journalדפים
Volume61
StatePublished - 2015

IHP Publications

  • ihp
  • Attitude (Psychology)
  • Palestinian Arabs -- Education -- Israel
  • Research
  • Teachers -- Training of
  • Teachers colleges
  • הכשרת מורים
  • מורי מורים
  • מחקר
  • מכללות להכשרת מורים וגננות
  • עמדות
  • ערבים בישראל -- חינוך

Cite this