Abstract
המחברים טוענים כי את הצלחתם של סרטים ישראליים המציגים ייצוגים הומו-לסביים וקוויריים אפשר להבין לא רק בהקשר הנסיבות ההיסטוריות של אזורנו אלא גם בשני הקשרים חוצי-לאום רחבים יותר. האחד עוסק בזהויות ובזכויות של להטב"ק ובייחוד בזיווגם עם תפיסה טלאולוגית של "קדמה" היסטורית חד-כיוונית מהמסורת אל המודרנה, כפי שזו מובנית כמערבית, אינדיווידואליסטית וניאו-ליברלית. ההקשר האחר עוסק בהפקה, בהפצה ובצריכה חוצת לאום של סרטים, כגון הסחר הגלובלי בחומרים פורנוגרפיים ברשת ורשת המימון, ההפקה וההפצה הבין-לאומית של יצירות קולנוע, שבמסגרתה נוצרים ונצפים רבים מהסרטים הבולטים ביותר באזורנו ושמעמידה בסימן שאלה את עצם השתייכותם לאזור שהם מייצגים כביכול. המחברים טוענים כי הקשרים אלו עשויים להציע מסגרת פורייה לניתוח ייצוגים קוויריים בקולנוע הישראלי העכשווי ולהוסיף למחקר הקיים בנושא, אשר בדרך כלל ממקם את הסרטים בהקשר של ישראל ופלסטין.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 146-161 |
Number of pages | 16 |
Journal | גחליליות |
Volume | 2 |
State | Published - 2020 |
IHP Publications
- ihp
- Motion pictures -- Israel
- Nationalism
- Sexual minorities
- Sexual minorities -- Population