Abstract
בשנים האחרונות במערכות החינוך יותר ויותר מתייחסים למרכיב הרגשי של הלומד. מחקרים רבים מציגים את הקשר בין אינטליגנציה רגשית להישגים אקדמיים. מחקר זה בוחן את רמת אינטליגנציה רגשית של תלמידי תיכון. מטרת המאמר הינה להציג את תוצאות המחקר המודד את רמת האינטליגנציה הרגשית של התלמידי מגמת רובוטיקה. המחקר מודד את רמות מרכיביה של אינטליגנציה רגשית באמצעות שאלון המבוסס על דיווח עצמי. המחקר משווה בין רמות של אינטליגנציה רגשית בנקודות זמן שונות בלמידה מבוססת פתרון בעיות. הממצאים מצביעים על עליה ברמת האינטליגנציה רגשית ככל שיותר זמן מתאמנים התלמידים בפיתוח כישורים רכים הנדרשים לעבודת צוות. תוצאות המחקר עשויים לסייע לאנשי חינוך ביצירת כלים לפיתוח של מרכיב הרגשי בקרב התלמידים. (מתוך המאמר) שאלון EI (לוסין 2009)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הדיגיטלי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ בעריכת: אינה בלאו, אבנר כספי, יורם עשת-אלקלעי, ניצה גרי, יורם קלמן, תרצה לוטרמן) |
Place of Publication | רעננה |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה, מרכז המחקר לשילוב טכנולוגיות בהוראה ע"ש צ'ייס |
Pages | 16 (2021), 219ע-229ע |
Number of pages | 214 |
State | Published - 2021 |
IHP Publications
- ihp
- אינטליגנציה רגשית
- Emotional intelligence
- פתרון בעיות
- Problem solving
- אסטרטגיות למידה
- Learning strategies
- עבודת צוות
- Teams in the workplace
- תלמידים
- School children