פיתוח אינטליגנציה רגשית בלמידה מבוססת פתרון בעיות

אמה מטאייב, ענת כהן

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

בשנים האחרונות במערכות החינוך יותר ויותר מתייחסים למרכיב הרגשי של הלומד. מחקרים רבים מציגים את הקשר בין אינטליגנציה רגשית להישגים אקדמיים. מחקר זה בוחן את רמת אינטליגנציה רגשית של תלמידי תיכון. מטרת המאמר הינה להציג את תוצאות המחקר המודד את רמת האינטליגנציה הרגשית של התלמידי מגמת רובוטיקה. המחקר מודד את רמות מרכיביה של אינטליגנציה רגשית באמצעות שאלון המבוסס על דיווח עצמי. המחקר משווה בין רמות של אינטליגנציה רגשית בנקודות זמן שונות בלמידה מבוססת פתרון בעיות. הממצאים מצביעים על עליה ברמת האינטליגנציה רגשית ככל שיותר זמן מתאמנים התלמידים בפיתוח כישורים רכים הנדרשים לעבודת צוות. תוצאות המחקר עשויים לסייע לאנשי חינוך ביצירת כלים לפיתוח של מרכיב הרגשי בקרב התלמידים. (מתוך המאמר) שאלון EI (לוסין 2009)
Original languageHebrew
Title of host publicationהאדם הלומד בעידן הדיגיטלי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ בעריכת: אינה בלאו, אבנר כספי, יורם עשת-אלקלעי, ניצה גרי, יורם קלמן, תרצה לוטרמן)
Place of Publicationרעננה
Publisherהאוניברסיטה הפתוחה, מרכז המחקר לשילוב טכנולוגיות בהוראה ע"ש צ'ייס
Pages16 (2021), 219ע-229ע
Number of pages214
StatePublished - 2021

IHP Publications

  • ihp
  • אינטליגנציה רגשית
  • Emotional intelligence
  • פתרון בעיות
  • Problem solving
  • אסטרטגיות למידה
  • Learning strategies
  • עבודת צוות
  • Teams in the workplace
  • תלמידים
  • School children

Cite this