Abstract
המאמר עוסק בהתמודדות של מנחה בעבודה לתואר שני באוניברסיטה עם דילמות אתיות המתרחשות בתהליכי ההערכה המעצבת והמסכמת. מוקד ההתלבטות של המנחה היה החיפוש אחר התנהגות מתאימה לנסיבות ספציפיות המתייחסת לערכים כגון הגינות, שוויון וכנות; בעת יצירת מערכת יחסים מקצועית ובינאישית עם סטודנטית בוגרת וממוסדת-מקצועית על רקע התרבות הישראלית הבלתי פורמלית. המחברת מסיקה שתהליך ההערכה משלב שיקולים מדעיים ואתיים. האתיקה מתייחסת הן לעבודתו של הסטודנט והן לעבודתו של המורה שבסמכותו היא נתינת הציון. המחברת מציעה לגבש סטנדרטים אתיים להערכה בחינוך הגבוה נוסף לסטנדרטים מתודולוגיים, להתייחס להערכת המאמץ בתהליך המעצב, ולא רק לתוצר המוגמר, ולכלול בדיון שלוש אוכלוסיות: מרצים, סטודנטים ומורים בבתי ספר.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | חינוך לערכים בהקשרים הוראתיים מגוונים (קובץ) |
Publisher | הוצאת רמות |
Pages | 295-311 |
Number of pages | 17 |
State | Published - 2002 |
IHP Publications
- ihp
- College students
- College teachers -- Professional ethics
- Education, Higher
- Educational tests and measurements
- Lecturers
- Master teachers
- Teacher-student relationships
- Teachers