ערכים בהערכה: דילמות של מנחים בהערכת סטודנטים בחינוך הגבוה

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

המאמר עוסק בהתמודדות של מנחה בעבודה לתואר שני באוניברסיטה עם דילמות אתיות המתרחשות בתהליכי ההערכה המעצבת והמסכמת. מוקד ההתלבטות של המנחה היה החיפוש אחר התנהגות מתאימה לנסיבות ספציפיות המתייחסת לערכים כגון הגינות, שוויון וכנות; בעת יצירת מערכת יחסים מקצועית ובינאישית עם סטודנטית בוגרת וממוסדת-מקצועית על רקע התרבות הישראלית הבלתי פורמלית. המחברת מסיקה שתהליך ההערכה משלב שיקולים מדעיים ואתיים. האתיקה מתייחסת הן לעבודתו של הסטודנט והן לעבודתו של המורה שבסמכותו היא נתינת הציון. המחברת מציעה לגבש סטנדרטים אתיים להערכה בחינוך הגבוה נוסף לסטנדרטים מתודולוגיים, להתייחס להערכת המאמץ בתהליך המעצב, ולא רק לתוצר המוגמר, ולכלול בדיון שלוש אוכלוסיות: מרצים, סטודנטים ומורים בבתי ספר.
Original languageHebrew
Title of host publicationחינוך לערכים בהקשרים הוראתיים מגוונים (קובץ)
Publisherהוצאת רמות
Pages295-311
Number of pages17
StatePublished - 2002

IHP Publications

  • ihp
  • College students
  • College teachers -- Professional ethics
  • Education, Higher
  • Educational tests and measurements
  • Lecturers
  • Master teachers
  • Teacher-student relationships
  • Teachers

Cite this