עקביות מתמטית של תלמידים: מיון, מקורות ואסטרטגיות טיפול

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

עבודתה של דינה תירוש עוסקת בעקביות מתמטית של תלמידים. תירוש מבחינה בכמה סוגים של חוסר עקביות, ומצביעה על מקורות חוסר העקביות בהקשר של התוכן המתמטי, החשיבה המתמטית ואופני ההוראה. מקורות נוספים הם ראייה שגויה של יחסי הגומלין בין המציאות ומדעי המתמטיקה עם מקור אחד אפשרי, חוסר התאמה בין ידע פורמלי, אינטואיטיבי ואלוגריתמי או ראיית מתמטיקה כאוסף חוקים מקומי. בהמשך לממצאי המחקר, מציעה תירוש שחשוב לסייע לתלמידים להכיר באופן שנקבעים בו הדמיון והשוני בין תופעות שונות במדעים, בשימוש במתודולוגיות הוראה מובחנות ובטיפוח המודעות לשינויים קוגניטיביים. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationהחינוך לקראת המאה ה-21 (קובץ בעריכת דוד חן)
Place of Publicationתל אביב
Publisherהוצאת רמות
Pages329-344
Number of pages16
ISBN (Print)9652741795
StatePublished - 1995

IHP Publications

  • ihp
  • Mathematics
  • Mathematics -- Study and teaching
  • School children
  • Teachers
  • מורים
  • מתמטיקה
  • מתמטיקה -- לימוד והוראה
  • עקיבות
  • תלמידים

Cite this