Abstract
המאמר מציג את הסרט "בופור" (יוסף סידר, 2007) כסרט החושף שבר טראומטי בין היסטוריה לבין זיכרון, ומבטא נוסטלגיה ותשוקה בלתי אפשרית לזיכרון קולקטיבי לאומי אבוד. המלחמה בסרט מוצגת כזיכרון פרטי של קבוצה חברתית מובחנת - יחידת לוחמים המאיישת את המוצב המפורסם בחודשים האחרונים שלפני נסיגת צה"ל מלבנון - ואינה עוד זיכרון קולקטיבי. ההתנתקות מהזיכרון הקולקטיבי גוררת את הסרט אל עולם המסומן על ידי טשטוש עקבי של ההקשר ההיסטורי באמצעות דימויים פרטיים וסובייקטיביים. מאמציו של קצין היחידה בסרט להבנות את המוצב כארכיב של זיכרון לאומי נכשלים בשל המרחק הטראומטי בין ההיסטוריה הלאומית והזיכרון. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | זהויות בהתהוות בתרבות הישראלית |
Subtitle of host publication | ספר היובל לכבוד נורית גרץ |
Editors | סנדרה מאירי, יעל מונק, עדיה מנדלסון-מעוז, ליאת שטייר-לבני |
Place of Publication | רעננה |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה |
Pages | 360-380 |
Number of pages | 21 |
ISBN (Print) | 9789650613778 |
State | Published - 2013 |
IHP Publications
- ihp