על המאורע והתמונה: בין תצלומיי לזיכרונות ממשפט אייכמן של דוד פרלוב

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המחברת בוחנת במאמרה בעיקר את סרטו האחרון של פרלוב "תצלומיי", היוצר שילוב ייחודי של תמונות סטילס המוקלטות על סרט וידאו. פרלוב משוטט ומקליט עם מצלמתו אירועים מחיי היום-יום שלו, ובמקביל הוא מספר את סיפורו של הקולקטיב הישראלי תוך כדי הצגת תמונות שלא ראינו ושביקשנו לשכוח. המחברת טוענת כי השימוש בתמונות סטילס בסרט הינו מהלך אסתטי הפועל ליצירתו של זמן קולנועי ייחודי העוסק בהווה ובעבר בו זמנית. לדבריה, האסתטיקה הייחודית של הסרט מאפשרת לפרלוב לחשוף ולבחון לא רק את עצם טבעו ופעולתו של המדיום הקולנועי ורכיביו - המאורע, התמונה, הזמן הקולנועי, העריכה והמבט - אלא משמשת גם הזדמנות לבמאי להתחקות אחר ההווה היומיומי שהופך מיד עם צילומו ובמרחק הזמן לעדות לעבר הלאומי שלנו
Original languageHebrew
Pages (from-to)89-103
Number of pages15
Journalישראל: כתב עת לחקר הציונות ומדינת ישראל היסטוריה, תרבות, חברה
Volume14
StatePublished - 2008

IHP Publications

  • ihp
  • Photographs
  • Time in motion pictures
  • זמן בקולנוע
  • פרלוב, דוד
  • תצלומי (סרט)
  • תצלומים

Cite this