'סדר' ו'אי-סדר' בבית הספר. על חרדה, פרדוקסים ומנגנוני הגנה בארגוני חינוך

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

בראשית המאה העשרים, בעת שבה נבנו הארגונים הרציונליים, פיתחו גם בתי הספר תפיסה רציונלית הרואה ב'סדר' מרכיב מרכזי וחשוב בהתנהלותם. ואולם בפועל, בתי ספר מתאפיינים בלא מעט 'אי-סדר' המתבטא בבעיות משמעת, באלימות ובקונפליקטים. במאמר זה אבקש לטעון כי סתירה זו נובעת מפרדוקס במערכת היחסים שבין 'סדר' לבין 'אי-סדר', ואציע לבתי הספר להיפרד מהקבלתם השכיחה כל כך לארגון התעשייתי הרציונלי ולחפש אחר חלופה אחרת. (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)53-64
Number of pages12
Journalאנליזה ארגונית
Volume19
StatePublished - 2013

IHP Publications

  • ihp
  • Business consultants
  • Chaotic behavior in systems
  • Quarreling
  • School discipline
  • School environment
  • Schools

Cite this