סדנה לפיתוח תחושת תקווה ומוטיבציה

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

במאמר זה מוצג תהליך של מחקר, פיתוח ויישום משותף בין המרכז לכישורי למידה ברשת אורט לבין צוות חוקרות מבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל-אביב בנושא: פיתוח תחושת תקווה ומוטיבציה בקרב תלמידים עם ליקויי למידה ותלמידים בכלל. תלמידים עם ליקויי למידה ותלמידים מתקשים מהווים קבוצת סיכון בקרב אוכלוסיית התלמידים הלומדים בבית הספר. במחקר נבדק הקשר בין הישגי תלמידים אלה והישגי תלמידים בכלל לבין התפיסות העצמיות והמשאבים הפנימיים שלהם. לשם בדיקה מקיפה נאספו נתונים ממדגם רחב שכלל 1067 תלמידים הלומדים ב-13 בתי ספר על יסודיים של רשת אורט בפריסה ארצית. תוצאות המחקר הדגישו את מרכזיות תפיסת החשיבה עם תקווה לצורך קידום לימודי חברתי ורגשי. מתוך כך נובע הצורך בפיתוח תרבות בית ספרית המעודדת מיקוד מאמצים לימודיים ודפוסי חשיבה עם תקווה בקרב אוכלוסיות התלמידים השונות הלומדות בבתי הספר. בעקבות ממצאי המחקר נערך פיתוח של "סדנה לפיתוח תחושת תקווה ומוטיבציה". לצורך בדיקת המודל שפותח מופעלת הסדנה בשנת הלימודים הנוכחית (תשס"ו) בבתי ספר של רשת אורט. הסדנה המוצגת מהווה שלב ראשון בפיתוח תוכנית בית ספרית רחבה בנושא פיתוח תקווה ומוטיבציה אצל מורים ותלמידים. הסדנה ממוקדת בקידום ופיתוח תחושת תקווה ומוטיבציה, תחושת מסוגלות עצמית וחיזוק דפוסי התמודדות של תלמידים עם מטלות לימודיות חברתיות ורגשיות, תוך מתן תמיכה לתלמידים עם ליקויי למידה ולתלמידים עם קשיים יחידניים אחרים (תקציר מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)74-79
Number of pages6
Journalמשאבי אנוש: ירחון
Volume218
StatePublished - 2006

IHP Publications

  • ihp
  • Corporate culture
  • Hope
  • Learning
  • Learning disabilities
  • Motivation (Psychology)
  • Schools
  • אורט (רשת)
  • בתי ספר
  • הנעה (פסיכולוגיה)
  • לקות למידה
  • סביבה לימודית
  • סדנאות למידה
  • תקווה
  • תרבות ארגונית

Cite this