נשים וגברים בתפקידי ניהול בחינוך העברי והערבי: מיעוט מול רוב

אודרי אדי-רקח, מיכאל חן

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterpeer-review

Abstract

מטרה: לבדוק את השפעתם של מין מנהל בית-הספר והלאום שלו (ערבי או יהודי), על סגנון הניהול של מנהלים ומנהלות בחינוך הערבי והיהודי. נבדקים: 526 בעלי תפקידים ניהוליים בבתי-ספר (מנהלים, סגני מנהלים ורכזי שכבה): 353 נשים יהודיות, 90 גברים יהודים, 21 נשים ערביות ו-62 גברים ערבים. שיטה וכלי מחקר: מילוי שאלון שחובר לצורך המחקר ובדק את הסגנון הניהולי של הנבדק. מן הממצאים: סגנון הניהול הרשמי, בעל האופי הסמכותי- המשגיח מקובל על ארבע הקבוצות השונות של בעלי התפקידים. יחד עם זאת, יש לגיטימציה גם לסגנון ניהול אכפתי-משתף, שניתן לאפיינו כסגנון ניהול "נשי". מנהלים ובעלי תפקידים בבית הספר נוטים לאמץ בעת ובעונה אחת, אך בעניינים שונים ובמידות שונות, את שני סגנונות הניהול הללו, ונראה כי הגידול בשיעור הנשים בהוראה בכלל ובתפקידי ניהול בפרט, משפיע על התרבות הבית-ספרית ועל דרכי הניהול.
Original languageHebrew
Title of host publicationמיניות ומגדר בחינוך
Editorsשמחה שלסקי
Publisherהוצאת רמות - אוניברסיטת תל אביב
Pages85-111
Number of pages27
ISBN (Print)9652743216
StatePublished - 2000

RAMBI Publications

  • rambi
  • Palestinian Arabs -- Education -- Israel
  • Teachers -- Israel
  • Women -- Israel -- Social conditions

Cite this