Abstract
קהילה היא קבוצה של פרטים שיצרו קשרים בין-אישיים והפועלים בתוך גבולות של זמן, מקום ומשמעות. 'קהילתיות' בארגונים מעניקה נופך חברתי ומאפשרת לשלב בין חוויה של זהות חברתית לבין ערך עצמי ותחושת משמעות במקום העבודה. במאמר זה אדון בשאלה אם סגל החינוך רואה בבית הספר מקום עבודה בלבד, או שמא הוא תופס עצמו חלק מקהילה מקצועית המעניקה משמעות לעבודתו ומקדמת מערכת יחסים חברתית. אעשה זאת באמצעות ניתוח של סיפור מקרה על בית ספר אשר ביקש להתמודד עם מלנכוליה שתקפה אותו ולהפוך לקהילה לומדת וצומחת של אנשי חינוך. סיפור זה הוא ביטוי פרטי להתמודדותו של מקום עבודה עם הקשיים והתסכולים המאפיינים את העולם הארגוני, אך הוא נוגע גם למועקה ולשחיקה הייחודיות לעבודת ההוראה והחינוך. מסקנתי במאמר זה היא כי בית ספר שמטרתו ליצור השכלה, לקדם לימוד ולהפיץ ידע נדרש לפעולה אנושית נוספת שעניינה מרד בבדידותו של התלמיד, בניכורו של חדר המורים ובחוסר השייכות של סגל ההוראה לארגון שבו הוא פועל. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 221-231 |
Number of pages | 11 |
Journal | אנליזה ארגונית |
Volume | 17 |
State | Published - 2012 |
IHP Publications
- ihp
- בתי ספר
- Schools
- קהילה
- Communities
- מורים
- Teachers
- למידה בקבוצות
- Team learning approach in education
- שיתוף פעולה
- Cooperativeness
- דיאלוג
- Dialogue
- ניכור
- Alienation (Social psychology)
- למידה
- Learning