Abstract
המחקר בחן כיצד סטודנטים מנהלים מידע אישי בתקופה של היצף מידע. החוקרים בדקו באילו פלטפורמות דיגיטליות סטודנטים מנהלים מידע אישי, אילו פרקטיקות הם מבצעים לשמירה, ארגון ואחזור של פריטי מידע, וכיצד אילו קשורים למגדר וגיל. משתתפי המחקר הם 287 סטודנטים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה, שמילאו שאלונים אודות פלטפורמות במרחב המידע האישי ופרקטיקות לניהול מידע אישי. ממצאי המחקר מתארים מרחב מידע מרובה פלטפורמות דיגיטליות ובהן שלוש מרכזיות: מחשב נייד, טלפון נייד ומייל. נמצא שסטודנטים מנהלים את מרחב המידע שלהם באמצעות מגוון פרקטיקות המחולקות לארבעה גורמים: פרקטיקות אקטיביות, פרקטיקות נינוחות, פרקטיקות לאחזור יעיל ופרקטיקות מחיקה. מצאנו שונות בין סטודנטים וסטודנטיות בגילים שונים במידת הביצוע של חלק מהפרקטיקות לניהול מידע אישי ובמידת השימוש בפלטפורמות דיגיטליות לניהול מידע אישי. בהתאם לצרכים שאותרו במחקר, הוצעו שלושה עקרונות לבניית תכנית הוראה שיכולה לחזק את אוריינות ניהול המידע של סטודנטים.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 14 (2019), 20ע-11ע |
Number of pages | 4 |
State | Published - 2019 |
IHP Publications
- ihp
- College students
- Information technology
- Literacy
- Personal information management