ניהול מידע אישי של סטודנטים: ממצאים והשלכות להוראה בהשכלה הגבוהה

לילך אלון, רפי נחמיאס

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

המחקר בחן כיצד סטודנטים מנהלים מידע אישי בתקופה של היצף מידע. החוקרים בדקו באילו פלטפורמות דיגיטליות סטודנטים מנהלים מידע אישי, אילו פרקטיקות הם מבצעים לשמירה, ארגון ואחזור של פריטי מידע, וכיצד אילו קשורים למגדר וגיל. משתתפי המחקר הם 287 סטודנטים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה, שמילאו שאלונים אודות פלטפורמות במרחב המידע האישי ופרקטיקות לניהול מידע אישי. ממצאי המחקר מתארים מרחב מידע מרובה פלטפורמות דיגיטליות ובהן שלוש מרכזיות: מחשב נייד, טלפון נייד ומייל. נמצא שסטודנטים מנהלים את מרחב המידע שלהם באמצעות מגוון פרקטיקות המחולקות לארבעה גורמים: פרקטיקות אקטיביות, פרקטיקות נינוחות, פרקטיקות לאחזור יעיל ופרקטיקות מחיקה. מצאנו שונות בין סטודנטים וסטודנטיות בגילים שונים במידת הביצוע של חלק מהפרקטיקות לניהול מידע אישי ובמידת השימוש בפלטפורמות דיגיטליות לניהול מידע אישי. בהתאם לצרכים שאותרו במחקר, הוצעו שלושה עקרונות לבניית תכנית הוראה שיכולה לחזק את אוריינות ניהול המידע של סטודנטים.
Original languageHebrew
Title of host publicationהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ)
Publisherהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
Pages14 (2019), 20ע-11ע
Number of pages4
StatePublished - 2019

IHP Publications

  • ihp
  • ניהול תוכן
  • סטודנטים
  • College students
  • מידע באמצעים אלקטרוניים
  • Information technology
  • אוריינות
  • Literacy

Cite this