Abstract
המחקר משווה בין תפיסותיהם של מנהלים ומנהלות בתי ספר כלפי ניהול כיתה ומשמעת, מתוך אימוץ עדשות ההסתכלות של הגישה המגדרית במדעי החברה. המחקר זיהה גישות ממוגדרות של משמעת בית ספרית; מנהלים ומנהלות הדגישו מטרות שונות של המשמעת בבית הספר והבליטו דרכי מניעה וטיפול שונות בבעיות משמעת. כך, בעוד שגברים נקטו בגישה רציונלית, מרוחקת קמעה, המדגישה ציות לכללים, הרי שהנשים נקטו בגישה משתפת, תוך הדגשת האקלים הבית ספרי ומקומה של המשמעת בתהליך ההתפתחות של הילד כאזרח בחברה (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 7-30 |
Number of pages | 24 |
Journal | עיונים במינהל ובארגון החינוך |
Volume | 29 |
State | Published - 2007 |
Externally published | Yes |
IHP Publications
- ihp
- Attitude (Psychology)
- Education, Elementary
- Management
- School discipline
- School environment
- School principals
- Sex
- Sex differences
- Teachers
- Women executives
- אקלים בית הספר
- הבדלים בין המינים (בני אדם) -- היבטים ביולוגיים
- חינוך יסודי
- מגדר
- מורים
- מנהלי בתי ספר
- מנהלי בתי ספר ותלמידים
- משמעת בבית הספר
- נשים מנהלות
- סגנון ניהול
- עמדות