ניהול המשמעת בבית-הספר ובכיתה: הבדלים מגדריים בין מנהלים ומנהלות בבתי-ספר יסודיים

מירי עטיה, יזהר אופלטקה

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המחקר משווה בין תפיסותיהם של מנהלים ומנהלות בתי ספר כלפי ניהול כיתה ומשמעת, מתוך אימוץ עדשות ההסתכלות של הגישה המגדרית במדעי החברה. המחקר זיהה גישות ממוגדרות של משמעת בית ספרית; מנהלים ומנהלות הדגישו מטרות שונות של המשמעת בבית הספר והבליטו דרכי מניעה וטיפול שונות בבעיות משמעת. כך, בעוד שגברים נקטו בגישה רציונלית, מרוחקת קמעה, המדגישה ציות לכללים, הרי שהנשים נקטו בגישה משתפת, תוך הדגשת האקלים הבית ספרי ומקומה של המשמעת בתהליך ההתפתחות של הילד כאזרח בחברה (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)7-30
Number of pages24
Journalעיונים במינהל ובארגון החינוך
Volume29
StatePublished - 2007
Externally publishedYes

IHP Publications

  • ihp
  • Attitude (Psychology)
  • Education, Elementary
  • Management
  • School discipline
  • School environment
  • School principals
  • Sex
  • Sex differences
  • Teachers
  • Women executives
  • אקלים בית הספר
  • הבדלים בין המינים (בני אדם) -- היבטים ביולוגיים
  • חינוך יסודי
  • מגדר
  • מורים
  • מנהלי בתי ספר
  • מנהלי בתי ספר ותלמידים
  • משמעת בבית הספר
  • נשים מנהלות
  • סגנון ניהול
  • עמדות

Cite this