Abstract
המאמר מסכם את דבריו של שביד בתחום החינוך היהודי הממפים את בעיות הזהות היהודית בהגות ימי הביניים ובעיקר מתקופת ההשכלה במחצית השנייה של המאה השמונה עשרה ואילך. כן מפורטות תולדות החינוך ליהדות ביישוב ובמדינת ישראל על פי שביד ומנותחת משנתו החינוכית לאור התאוריה החינוכית העדכנית. המאמר נחתם בעשרה עיקרים חינוכיים במשנתו של שביד ובהמלצותיו המרכזיות ליישומם של עיקרים אלה במערכת החינוך
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 97-136 |
Number of pages | 40 |
Journal | מחקרי ירושלים במחשבת ישראל |
Volume | 18 |
State | Published - 2005 |
IHP Publications
- ihp
- Education -- Philosophy
- Jewish philosophy
- Jews -- Education
- Schweid, Eliezer