משחק או מבחן? השוואת התנהגויות תלמידים בפעילויות למידה שונות בסביבה מקוונת, באמצעות ניתוח קובץ יומן

גלית בן-צדוק, רפי נחמיאס

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

מטרת המחקר שלנו הייתה לחקור התנהגויות של תלמידים בשלושה סוגים שונים של פעילויות למידה (תרגול, משחק ומבחן) ולהשוות ביניהן. זאת על מנת ללמוד על המוטיבציה של התלמידים ללמידה בכל אחד מסוגי הפעילויות. לשם כך, פעולותיהם של 3,238 תלמידים בכיתות ג-ו, שלמדו ביחידת לימוד מתוקשבת, תועדו בקובץ יומן ממוחשב ונותחו. השוואת התנהגויות התלמידים בסוגי הפעילויות השונים נעשתה על-פי שלושה פרמטרים: צריכה או אי צריכה של כל אחד מסוגי הפעילויות, ביצוע או אי ביצוע של כל אחד מסוגי הפעילויות עד להצלחה, הזמן הממוצע המוקדש למענה על שאלה בכל אחד מסוגי הפעילויות. ממצאי המחקר מצביעים על כך שקיימות התנהגויות למידה שונות בסוגי פעילויות למידה שונים, בכל אחד מהפרמטרים. אם פרמטרים אלה אכן מצביעים על מידת המוטיבציה ללמידה, הרי שמצאנו כי מוטיבציה גבוהה יותר קיימת בפעילויות התרגול ובמבחן עצמי, ופחות במשחק הלימודי.
Original languageHebrew
Title of host publicationהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ)
Publisherהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
Pages85-91
Number of pages7
StatePublished - 2011

IHP Publications

  • ihp
  • תלמידים
  • School children
  • התנהגות בני אדם
  • Human behavior
  • הנעה ללימודים
  • Motivation in education
  • למידה
  • Learning
  • הוראה ולמידה מתוקשבות
  • Computer-assisted instruction
  • אסטרטגיות למידה
  • Learning strategies

Cite this