משולש או לא משולש? אינטואיציות ומשולשים בגני ילדים

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המפגש עם משולשים ועם צורות גיאומטריות נוספות מתרחש בגיל צעיר. תוכניות הלימודים ממליצות על עיסוק במשולשים כבר בגיל הרך. המחקר המוצג במאמר התמקד בזיהוי אי-דוגמאות של משולשים בקרב ילדים צעירים ובנימוקים המתלווים לשיפוטים לגבי צורות אלה. הממצאים מעידים כי ישנן אי-דוגמאות של משולשים שילדים מזהים אותן כאי-דוגמאות באופן אינטואיטיבי. בנוסף, נמצא כי אי-דוגמאות מסוימות מעוררות חשיבה חזותית (ברמת חשיבה גיאומטרית נמוכה) ואי-דוגמאות אחרות מעוררות חשיבה המתבססת על תכונות קריטיות של משולשים (ברמת חשיבה גבוהה יותר). מומלץ להציג לילדים מגוון אי-דוגמאות המעודד התייחסות לתכונות קריטיות של משולשים, כדי לסייע להם לבנות דימוי מושג התואם את הגדרת המושג (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)161-175
Number of pages15
Journalאוריינות ושפה
Volume3
StatePublished - 2010

IHP Publications

  • ihp
  • Classification
  • Geometry -- Study and teaching
  • Onomasiology
  • Preschool children
  • Triangle

Cite this