Abstract
המפגש עם משולשים ועם צורות גיאומטריות נוספות מתרחש בגיל צעיר. תוכניות הלימודים ממליצות על עיסוק במשולשים כבר בגיל הרך. המחקר המוצג במאמר התמקד בזיהוי אי-דוגמאות של משולשים בקרב ילדים צעירים ובנימוקים המתלווים לשיפוטים לגבי צורות אלה. הממצאים מעידים כי ישנן אי-דוגמאות של משולשים שילדים מזהים אותן כאי-דוגמאות באופן אינטואיטיבי. בנוסף, נמצא כי אי-דוגמאות מסוימות מעוררות חשיבה חזותית (ברמת חשיבה גיאומטרית נמוכה) ואי-דוגמאות אחרות מעוררות חשיבה המתבססת על תכונות קריטיות של משולשים (ברמת חשיבה גבוהה יותר). מומלץ להציג לילדים מגוון אי-דוגמאות המעודד התייחסות לתכונות קריטיות של משולשים, כדי לסייע להם לבנות דימוי מושג התואם את הגדרת המושג (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 161-175 |
Number of pages | 15 |
Journal | אוריינות ושפה |
Volume | 3 |
State | Published - 2010 |
IHP Publications
- ihp
- Classification
- Geometry -- Study and teaching
- Onomasiology
- Preschool children
- Triangle