מקרה בוחן: סיטבאק – סטארט-אפ של כיסא עם חזון בריאות

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מקרה הבוחן של סיטבאק (Seatback) מספר את סיפורם של זוג ישראלים צעירים, שהחליטו לפעול לשינוי הדרך שבהאנשים נוהגים לשבת. סיגל לוסטינג היא פיזיותרפיסטית, אשר הבינה, שרבים ממטופליה סובלים מכאבי צוואר וגב הולכים ומתגברים, בשל אופן ישיבתם במהלך שעות רבות ביום, ובפרט מול המחשב. סיגל ובעלה, אור לוסטינג, מהנדס מכונות במקצועו, פיתחו את סיטבאק – ״כיסא חכם״, שנועד לעזור לאנשים לשפר את איכות הישיבה שלהם, באמצעות ניטור הרגלי התנוחה והישיבה של המשתמש וסיפוק משוב מותאם. בתחילת 2019 משקיעי אנג׳ל השקיעו בחברה 600 אלף דולר, והחברה החלה בפיתוח וייצור הדגם הראשון. עד שנת 2020 מכרה החברה כמה עשרות כיסאות לשימוש במבחני בטא. בפני סיטבאק עומד אתגר ניהולי שבמרכזו השאלה כיצד להתפתח ממיזם סטארט-אפ לחברה יציבה ורווחית היכולה להתאים את עצמה להיקפים גדולים. המייסדים צריכים לקבל כמה החלטות חשובות, ובהן: האם סיטבאק צריכה למצב את עצמה ככיסא משרדי משודרג או ככיסא גיימינג מתוחכם? האם החברה צריכה לבסס את הצעת הערך על הכיסא הייחודי המצויד בחיישנים או על אפליקציית הביו-פידבק? האם כדאי לסיטבאק להציע מערכת אקולוגית הוליסטית של בריאות, ואילו פלטפורמות יכולות לתמוך בכך? האם החברה צריכה לכוון לשווקי B2B או C2B? מה צריכה להיותאסטרטגיית התמחור – האם זה מוצר פרימיום או מוצר שווה לכל נפש? מה צריכה להיות תשתית ההפצה? האם עדיף להשקיע בחנות מסחר אלקטרונית מתקדמת לשיווק ישיר או שמוטב לשתף פעולה עם קמעונאי בין-לאומי מקוון או לא מקוון? כל היבט בתמהיל השיווק מעלה שאלות לגבי יכולתה של סיטבאק לייצר, להפיץ ולשווק את המוצר בשוק תחרותי. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)93-102
Number of pages10
Journalחידושים בניהול
Volume14
StatePublished - 2024

IHP Publications

  • ihp
  • Application software
  • Biological control systems
  • Chairs
  • Intelligent buildings
  • Lifestyles -- Health aspects
  • Marketing
  • New business enterprises
  • Office furniture
  • Sitting position
  • Strategic planning

Cite this