Abstract
מערכת בתי המשפט בישראל מאופיינת בביקושים שהולכים וגדלים עם השנים ובמשכי טיפול ארוכים בתיקים. לעומס זה יש השלכות שליליות על תחום הכלכלה, נגישות האזרח למערכת הצדק, ואיכות הכרעת הדין. מאמר זה מתאר שיתוף פעולה עם בית המשפט המחוזי בירושלים, שמטרתו הייתה לקצר את משך הטיפול הממוצע בתיק מבלי להוסיף תקציבים או משאבים אחרים למערכת המשפט. לשם השגת יעד זה בוצעה הקבלה תפעולית בין התהליך המשפטי של טיפול בתיק ובין תהליכי מתן שירות בתעשיות אחרות, ועקרונות מרכזיים מפילוסופיות ניהוליות־תפעוליות יושמו לתהליך הייחודי הזה. כתוצאה מכך בוצעו שורה של שינויים תפעוליים בתהליך הטיפול בתיק, אשר כללה בין היתר שינוי במנגנון שיבוץ התיקים לשמיעה. במקביל לשינויים אלו נאספו נתונים סטטיסטיים על ביצועי המערכת בתקופת טרום ביצוע השינויים ולאחריה. ניתוח אקונומטרי של נתונים אלו מצביע על ירידה משמעותית של כ-%46 במשך הטיפול בתיק, קרי בחלקו של התהליך שהושפע מהשינויים התפעוליים המדווחים במאמר.(מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Manufacturing justice: the value of looking at the legal system through operations management eyes |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 115-126 |
Number of pages | 12 |
Journal | חידושים בניהול |
Volume | 12 |
State | Published - 2023 |
IHP Publications
- ihp
- Courts
- District courts -- Israel
- Organizational change
- Organizational effectiveness