Abstract
מאמר זה מתאר ההתפתחויות שעברו על מערכת החינוך בישראל בשנים האחרונות. מדברי ההסבר לתקציבים, ובעיקר מהחלקים העוסקים בדגשים, עולה בבירור ששני השרים האחרונים שעמדו בראש המשרד, שי פירון ונפתלי בנט, הדגישו את אותם יעדים: (1) צמצום פערים בתקצוב החינוך לשכבות ולמגזרים; (2) צמצום מספר התלמידים בכיתות; (3) הרחבת שיעור הלומדים מתמטיקה ברמה מוגברת (חמש יחידות); (4) הרחבת שיעור הלומדים בחינוך המקצועי-טכנולוגי. פרק זה יוקדש בחלקו הראשון להצגת כמה נתוני רקע חשובים על מערכת החינוך, ובהמשכו לבחינת ההצלחה של משרד החינוך בהשגת היעדים שהציב. המקורות לנתוני הרקע הם אתרים ופרסומים רשמיים של משרד החינוך (ספרי התקציב, האתרים "במבט רחב" ו"שקיפות בתקציב"), הרשות הארצית למדידה והערכה, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (בעיקר השנתונים הסטטיסטיים), והפרסום השנתי של ה-OECD: Education at a Glance. לפני ניתוח ההצלחה בהשגת יעדים אלו נסקרים בקצרה שני נושאים העומדים ברקע הדברים: השינוי בהרכב אוכלוסיית התלמידים והשינוי בתקציב החינוך לתלמיד.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 179-191 |
Number of pages | 13 |
Journal | דוח מצב המדינה |
State | Published - 2017 |
IHP Publications
- ihp
- Education -- Israel -- Administration
- Education and state
- Mathematics -- Study and teaching
- Social integration
- Technical education