מעמד הלימודים ההומניסטיים בחינוך התיכון בישראל

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

המחברים בוחנים במאמרם את מעמד הלימודים ההומניסטיים בחינוך התיכון בישראל. המחברים מגדירים חינוך הומניסטי כמכלול המקצועות בתחומי הרוח, החברה והאמנויות התורמים להתפתחות התרבות, המוסר והערכים החברתיים והפוליטיים. המאמר משווה את מעמדם של הלימודים ההומניסטיים ללימודי המדעים, וקובע שחלה הידרדרות, הנמדדת במספר התלמידים המתמחים בלימוד הומניסטי בתיכון. איילון ויוגב מגדירים מיתוסים המשפיעים על מעמד הלימודים ההומניסטיים, וממליצים על שינוים בפיתוח תוכניות הלימודים ומדיניות משרד החינוך, כדי לשנות את המצב. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationהחינוך לקראת המאה ה-21 (קובץ בעריכת דוד חן)
Place of Publicationתל אביב
Publisherהוצאת רמות
Pages221-248
Number of pages28
ISBN (Print)9652741795
StatePublished - 1995

IHP Publications

  • ihp
  • Education -- Israel -- Administration
  • Education, Humanistic
  • Education, Secondary
  • School children
  • Science -- Study and teaching

Cite this