Abstract
המחברים בוחנים במאמרם את מעמד הלימודים ההומניסטיים בחינוך התיכון בישראל. המחברים מגדירים חינוך הומניסטי כמכלול המקצועות בתחומי הרוח, החברה והאמנויות התורמים להתפתחות התרבות, המוסר והערכים החברתיים והפוליטיים. המאמר משווה את מעמדם של הלימודים ההומניסטיים ללימודי המדעים, וקובע שחלה הידרדרות, הנמדדת במספר התלמידים המתמחים בלימוד הומניסטי בתיכון. איילון ויוגב מגדירים מיתוסים המשפיעים על מעמד הלימודים ההומניסטיים, וממליצים על שינוים בפיתוח תוכניות הלימודים ומדיניות משרד החינוך, כדי לשנות את המצב. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | החינוך לקראת המאה ה-21 (קובץ בעריכת דוד חן) |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | הוצאת רמות |
Pages | 221-248 |
Number of pages | 28 |
ISBN (Print) | 9652741795 |
State | Published - 1995 |
IHP Publications
- ihp
- Education -- Israel -- Administration
- Education, Humanistic
- Education, Secondary
- School children
- Science -- Study and teaching