מעל כל במה: ביאליק והתאטרון

Translated title of the contribution: Stages of Drama: Bialik and the Theatre

Research output: Book/ReportBook

Abstract

ביאליק הטביע חותם על כל תחום שבו שלח את ידו: שירה, סיפורת, אגדה, מסה, ספרות ילדים ועוד. תחום אחד נשאר לכאורה מיותם, ללא חותמו האישי, והוא התאטרון. אף על פי כן ביאליק נמשך לתאטרון כבחבלי-קסם, ויצירתו מעידה על חשיבה תאטרלית מורכבת: יש בה מונולוגים, דיאלוגים, וקריאות aside, קטעי סולו ומקהלה, חלוקה ל'מערכות' עם 'תפאורה' מתגוונת, מופעי ריקוד עם הוראות כוריאוגרפיה מרומזת, תעלולי תאורה ואביזרי במה. לאה גולדברג זיהתה את הפוטנציאל התאטרוני החבוי ביצירת ביאליק בשעה שעיבדה את 'אגדת שלושה וארבעה' שלוש פעמים למען הבמה העברית ... הספר עוקב אחר זיקתו של ביאליק לתאטרון, למן מערכוני הבוסר שחיבר בימי לימודיו בישיבה בוולוזין, עבור אל תרגומיו למחזות מספרות עם ישראל (הדיבוק) ומספרות העולם (וילהלם טל והמערכה הראשונה של יוליוס קיסר), וכלה בתעלומת המחזה האבוד שתמשיך להעסיק את חקר ביאליק גם להבא -- מעטפת אחורית
Translated title of the contributionStages of Drama: Bialik and the Theatre
Original languageHebrew
Place of Publicationתל-אביב] : [בני ברק
Publisherספרא, בית הוצאה לאור, איגוד כללי של סופרים בישראל ; הוצאת הקיבוץ המאוחד
Number of pages302
StatePublished - 2014

Publication series

Nameספרא עיון ומחקר
Publisherספרא, בית הוצאה לאור, איגוד כללי של סופרים בישראל ; הוצאת הקיבוץ המאוחד

DanaCode

  • DanaCode

Cite this