מעבר לקשת בענן: בוליווד בזירת הישראליות

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

המאמר בוחן קטעי מוזיקה מתוך תעשיית הקולנוע של בומביי, בוליווד מנקודת מבט בלתי צפויה: סדרה של סרטוני תדמית של בזק, חברת התקשורת הממשלתית, שהופקה ושודרה ב-1996. סדרה זו ביקשה לייצר לבזק תדמית של מי שמגשרת על פערים ועל קטבים בחברה הישראלית ומייצרת בזכות קשרי הטלפון, הומוגניות בתוך סיטואציה תרבותית הטרוגנית המעיבה והמאיימת על הקוד הדומיננטי הקורא לאחדות לאומית. השימוש בקטע מוזיקלי מתוך מחזות הזמר הבוליוודים בתוך תשדירי שירות ישראליים עשוי להפתיע: מה לשיר מתעשייה לא מוכרת, ואף מודרת, ולתשדיר פרסומת לחברה ממשלתית? כיצד אפשר לפרש את השימוש ביסוד מתרבות הודו על רקע הבעייתיות הטעונה הנקשרת בנטייה הפרו-מערבית, שהיא נחלתם של מוקדי כוח רבים באוכלוסייה בישראל? מאמר זה עושה שימוש בתשדירי התדמית של חברת בזק על מנת לחשוף אמירה רדיקלית באשר לדיוקנה של הלאומיות הישראלית. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationזהויות בהתהוות בתרבות הישראלית (קובץ בעריכת סנדרה מאירי, יעל מונק, עדיה מנדלסון-מעוז, ליאת שטייר-לבני)
Place of Publicationרעננה
Publisherהאוניברסיטה הפתוחה
Pages155-172
Number of pages18
ISBN (Print)9789650613778
StatePublished - 2013

IHP Publications

  • ihp
  • Israel -- Social conditions
  • Motion pictures -- India
  • Multiculturalism
  • National characteristics, Israeli
  • Television advertising

Cite this