Abstract
המאמר בוחן קטעי מוזיקה מתוך תעשיית הקולנוע של בומביי, בוליווד מנקודת מבט בלתי צפויה: סדרה של סרטוני תדמית של בזק, חברת התקשורת הממשלתית, שהופקה ושודרה ב-1996. סדרה זו ביקשה לייצר לבזק תדמית של מי שמגשרת על פערים ועל קטבים בחברה הישראלית ומייצרת בזכות קשרי הטלפון, הומוגניות בתוך סיטואציה תרבותית הטרוגנית המעיבה והמאיימת על הקוד הדומיננטי הקורא לאחדות לאומית. השימוש בקטע מוזיקלי מתוך מחזות הזמר הבוליוודים בתוך תשדירי שירות ישראליים עשוי להפתיע: מה לשיר מתעשייה לא מוכרת, ואף מודרת, ולתשדיר פרסומת לחברה ממשלתית? כיצד אפשר לפרש את השימוש ביסוד מתרבות הודו על רקע הבעייתיות הטעונה הנקשרת בנטייה הפרו-מערבית, שהיא נחלתם של מוקדי כוח רבים באוכלוסייה בישראל? מאמר זה עושה שימוש בתשדירי התדמית של חברת בזק על מנת לחשוף אמירה רדיקלית באשר לדיוקנה של הלאומיות הישראלית. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | זהויות בהתהוות בתרבות הישראלית |
Subtitle of host publication | ספר היובל לכבוד נורית גרץ |
Editors | סנדרה מאירי, יעל מונק, עדיה מנדלסון-מעוז, ליאת שטייר-לבני |
Place of Publication | רעננה |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה |
Pages | 155-172 |
Number of pages | 18 |
ISBN (Print) | 9789650613778 |
State | Published - 2013 |
IHP Publications
- ihp
- Israel -- Social conditions
- Motion pictures -- India
- Multiculturalism
- National characteristics, Israeli
- Television advertising
- בזק, החברה הישראלית לתקשורת בע"מ
- זהות ישראלית
- ישראל -- חברה
- פרסום בטלוויזיה
- קולנוע -- הודו
- רב-תרבותיות
RAMBI Publications
- rambi
- Arts -- Israel
- Israel -- Civilization
- Israel -- Intellectual life
- Israel -- Social conditions
- Jews -- India -- Music
- Jews in motion pictures
- Mass media -- Israel
- Motion pictures -- India