מסרים שיווקיים בפרסומות של מכללות לחינוך - מסרים כפולים וסותרים?

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר הנוכחי מציג את המסרים שדרכם המכללות לחינוך מנסות לחזק את הדימוי הציבורי שלהן ושל ה"מוצר" שהן מוכרות, על מנת למשוך סטודנטים פוטנציאליים רבים יותר לשרותיהן. ניתוח התוכן האיכותני המופעל כאן מאיר את השפה ואת הרטוריקה שבאמצעותן המכללות מנסות לבנות דימוי חדש, כזה התואם מוסד אקדמי להשכלה גבוהה, ומנסות להסיר את הדימוי של הכשרה מקצועית בעלת יוקרת סטטוס נמוכה, שדבק במוסדות אלה במשך שנים רבות. אבל, המסרים המכוונים לשדר דימוי "אקדמי", "פרופסיונלי", כמו-אוניברסיטה", והמסרים המיועדים להדגיש את היתרונות האישיים של מי שיירשמו למכללות לחינוך, עשויים דווקא ליצור דימוי של מוסד אקדמי בעל יוקרת סטטוס נמוכה, השייך עדיין להכשרה המקצועית העל-תיכונית. ההשפעות המעשיות של טיעון זה מוצגות בסוף המאמר
Original languageHebrew
Pages (from-to)135-146
Number of pages12
Journalדפים
Volume36
StatePublished - 2003
Externally publishedYes

IHP Publications

  • ihp
  • Advertising
  • Advertising, Newspaper
  • Education -- Marketing
  • Education, Higher
  • Marketing
  • Publicity
  • Teachers colleges
  • Universities and colleges
  • חינוך גבוה
  • מודעות פרסומת בעיתונות
  • מוסדות להשכלה גבוהה
  • מכללות להכשרת מורים וגננות
  • מסחור החינוך
  • פרסום
  • שיווק
  • תדמית

Cite this