מסגרות חינוך לגיל הרך בישראל והישגים לימודיים: [מתוך המדור: תקציר מנהלים]

נעם זונטג, יעל נבון, דנה וקנין, ליאורה בוורס, כרמל בלנק, יוסי שביט

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

הגיל הרך הוא תקופה מכרעת בהתפתחות האדם, ופערים שנוצרים בשנים אלו נוטים להצטבר ולהשפיע גם בבגרות. לכן התערבות והשקעה חינוכית בשנים הראשונות לחיים מניבה תשואות גדולות, בעיקר אצל ילדים מרקע חברתי-כלכלי חלש. השתתפות במסגרות חינוך איכותיות יכולה לתרום להתפתחות יכולותיהם וכישוריהם של ילדים ולכן לשפר את הישגיהם העתידיים – מבחינה חינוכית, כלכלית ובריאותית. חינוך איכותי בגיל הרך לאוכלוסיות מוחלשות יכול לשבור את מעגל העוני הבין-דורי ולצמצם את אי השוויון בהישגים בין ילדים מרקע חברתי-כלכלי שונה (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)435-438
Number of pages4
Journalדוח מצב המדינה
StatePublished - 2020

IHP Publications

  • ihp
  • Early childhood education
  • Physical education for children
  • חינוך בגיל הרך
  • מבחני מיצ"ב

Cite this