Abstract
המאמר בוחן את ההשלכות של התפתחות טכנולוגיית מידע על הספקת שירותים משפטיים. כמו כל תחום בחיינו, גם שדה השירותים המשפטיים מושפע מכניסתה של טכנולוגיית מידע חדשה המשנה את הדרך שבה אנו רגילים לפעול. אתרים המציעים לציבור מידע משפטי, הפניות לעורכי-דין ועריכת מסמכים אוטומטית, והרשתות החברתיות שעורכי־הדין פעילים בהן, הם כולם התפתחויות המתרחשות במהירות, והכללים המשפטיים אינם מדביקים את קצב השינוי. לשכת עורכי-הדין בישראל, וכמוה גם גופים דומים במדינות אחרות, מבקשים ליישם את כללי האתיקה ה"ישנים" על הטכנולוגיה החדשה, ובכך מחמיצים את ההזדמנות הטמונה בחידוש הטכנולוגי. האם תוכנה המבוססת על אלגוריתם העורך בעבורי חוזה התקשרות מסיגה את גבול המקצוע? האם יש בפעולתה משום "עריכת מסמך משפטי"? האם עורכי-דין המקבלים הפניות של פונים לאתרים משפטיים עוברים על הכלל האוסר קיום שותפות עם מי שאינו עורך-דין? מה דינה של פרסומת באתרים לא-משפטיים? במאמר נבחנות התצורות השונות שבהן חדרה הטכנולוגיה לשדה השירותים המשפטיים ואת השלכותיהן על נגישותה של מערכת הצדק, על הפרופסיונליות ועל הדרך שבה אנו חושבים על המשפט ועל כלליו. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 189-231 |
Number of pages | 43 |
Journal | עיוני משפט |
Volume | ל"ט |
Issue number | 1 |
State | Published - 2016 |
IHP Publications
- ihp
- Bar associations -- Israel
- Law -- Data processing
- Law -- United States
- Legal aid
- Legal ethics