מיתון המפגש הבינתרבותי - דגם לתוכנית התערבות חינוכית

רחל גלי צינמון, יעקב עירם

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

המחברים מציעים דגם לתכנית התערבות חינוכית באוניברסיטה בנושא מיתון המפגש הבינתרבותי. מטרות התכנית הן לאפשר היכרות ושיח אישי בין סטודנטים השייכים לקבוצות שונות בחברה הישראלית ולדון במושג "סובלנות" ברמה האישית והקבוצתית. הרציונל לתכנית מתבסס על תיאוריית הזהות החברתית ומחקרים העוסקים בסטריאוטיפים ובדעות קדומות. סדר הנושאים מתבסס על תיאוריית השלבים בהתפתחותן של קבוצות עבודה: תקשורת, בידול, אינדיווידואציה, אינטימיות, הדדיות והתנתקות, תוך כדי הפנמת ההתנסות כחיובית ובונה. התוכנית משלבת שלושה דגמים של התמודדות עם שסעים חברתיים: דגם המגע, דגם המידע והדגם הפסיכו-דינאמי.
Original languageHebrew
Title of host publicationחינוך לערכים בהקשרים הוראתיים מגוונים
Editorsנאוה מסלובטי, יעקב עירם
Place of Publicationתל אביב
Publisherרמות
Pages275-294
Number of pages20
ISBN (Print)9652743411
StatePublished - 2002

IHP Publications

  • ihp
  • College students
  • Cultural pluralism
  • Group identity
  • Israel -- Social conditions
  • Multicultural education
  • People with social disabilities -- Education
  • Stereotypes (Social psychology)
  • Toleration -- Study and teaching
  • הבדלים בין-תרבותיים
  • זהות קבוצתית
  • חינוך לסובלנות
  • חינוך לרב-תרבותיות
  • ישראל -- חברה
  • סטודנטים
  • סטריאוטיפים
  • תוכניות התערבות חינוכיות

RAMBI Publications

  • rambi
  • Israel -- Social conditions

Cite this