Abstract
המחברים מציעים דגם לתכנית התערבות חינוכית באוניברסיטה בנושא מיתון המפגש הבינתרבותי. מטרות התכנית הן לאפשר היכרות ושיח אישי בין סטודנטים השייכים לקבוצות שונות בחברה הישראלית ולדון במושג "סובלנות" ברמה האישית והקבוצתית. הרציונל לתכנית מתבסס על תיאוריית הזהות החברתית ומחקרים העוסקים בסטריאוטיפים ובדעות קדומות. סדר הנושאים מתבסס על תיאוריית השלבים בהתפתחותן של קבוצות עבודה: תקשורת, בידול, אינדיווידואציה, אינטימיות, הדדיות והתנתקות, תוך כדי הפנמת ההתנסות כחיובית ובונה. התוכנית משלבת שלושה דגמים של התמודדות עם שסעים חברתיים: דגם המגע, דגם המידע והדגם הפסיכו-דינאמי.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | חינוך לערכים בהקשרים הוראתיים מגוונים |
Editors | נאוה מסלובטי, יעקב עירם |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | רמות |
Pages | 275-294 |
Number of pages | 20 |
ISBN (Print) | 9652743411 |
State | Published - 2002 |
IHP Publications
- ihp
- College students
- Cultural pluralism
- Group identity
- Israel -- Social conditions
- Multicultural education
- People with social disabilities -- Education
- Stereotypes (Social psychology)
- Toleration -- Study and teaching
- הבדלים בין-תרבותיים
- זהות קבוצתית
- חינוך לסובלנות
- חינוך לרב-תרבותיות
- ישראל -- חברה
- סטודנטים
- סטריאוטיפים
- תוכניות התערבות חינוכיות
RAMBI Publications
- rambi
- Israel -- Social conditions